Spojte se s námi


La Liga

Barcelona představila třetí sadu dresů, ve které se inspirovala rokem 1996

Publikováno

dne

Katalánská Barcelona dnes oficiálně ukázala podobu třetích dresů, které budou využívány hlavně v pohárové Evropě. Dominuje jim akvamarínová modrá a historické logo Nike. Do prodeje pak půjdou zítra.

Pohled na přední stranu 3. dresu FC Barcelony pro sezonu 2019/20 (zdroj: fcbarcelona.com)

Typicky devadesátkový design našel inspiraci stejně jako loňský růžový, který měl na sobě obrysy typických barcelonských budov čtvercového půdorysu v Barceloně. Letos je na pozadí městský znak, který zpočátku fungoval i jako logo klubu. Dalším detailem je využití logo Nike Futura v tmavě modré barvě, v níž jsou i konce rukávů. Kraťasy a štulpny jsou pak ve stejné barvě.

Límeček je ve tvaru písmene V a lemují jej klubové barvy, kterými jsou granátová červená s královskou modří. Poprvé se v nových dresech představí barcelonští hráči už příští týden v úterý 17. září a to při prvním utkání v letošní základní skupině Ligy mistrů proti Borussii Dortmund. Volba právě tohoto zápasu je ideální vzhledem k tomu že inspiraci vzali v Nike a klubu ze sezony 1996/1997.

V ní Barca vyhrála Copu del Rey a také Pohár vítězů pohárů. V druhém jmenovaném turnaji porazila ve finále Paris Saint-Germain 1:0 a v sestavě se objevily dnešní legendy klubu Jose Mari Bakero, Josep Guardiola, Guillermo Amor, Luis Enrique, Christo Stoičkov, Sergi Barjuán, Albert Ferrer, Miquel Àngel Nadal a brazilský fenomén Ronaldo, jenž v tom roce nasázel 47 ligových branek.

Když vidíte tuhle barvu, vybaví se vám Ronaldo, Guardiola, Stoičkov, Luis Enrique … tolik skvělých hráčů. Bude nám ctí nosit tento dres a přinášet s ním fanouškům radost z výher jak doma, tak venku,“ okomentoval Gerard Piqué, který se spolu s Júniorem Firpem stal hlavním propagátorem této sady, jež půjde do prodeje širší veřejnosti v pátek 13. září.

Vzhledem k neuvěřitelnému archivu dresů v klubu byla velká zábava spojit ikonickou identitu 90. let s moderní estetikou Nike. Samotná barva vyvolává tolik vzpomínek, zatímco límec a žakárový vzor dělají tento dres nostalgický a zároveň vysoce originální,“ dodával senior ředitel v oddělení designu fotbalové větve Nike Pete Hoppins.

Reklama

Oblíbené