Spojte se s námi


Motorsport

VC Monaka setrvá v kalendáři F1 do roku 2031. Tradiční evropský okruh zůstává, koho však tato skutečnost nepotěší?

Velká cena Monaka zůstane v kalendáři Formule 1 minimálně do roku 2031. Organizátoři závodu v ulicích Monte Carla podepsalo s vedením seriálu prodloužení kontraktu s koncem v příštím roce o dalších šest let. Okruh ztělesňující charakteristickou okázalost a pompéznost královny motorsportu však již delší dobu rozděluje formulovou komunitu.

Publikováno

dne

Velká cena Monaka zůstane v kalendáři Formule 1 minimálně do roku 2031. Organizátoři závodu v ulicích Monte Carla podepsalo s vedením seriálu prodloužení kontraktu s koncem v příštím roce o dalších šest let. Okruh ztělesňující charakteristickou okázalost a pompéznost královny motorsportu však již delší dobu rozděluje formulovou komunitu. Mezi hlavní příčinu patří pochybná kvalita závodění, jež nabrala na síle zvláště po letošní grand prix v maličkém pobřežním knížectví.

  • Velká cena Monaka pokračuje svou účast v šampionátu F1
  • Knížectví na pobřeží Středozemního moře bude hostit závody minimálně do roku 2031
  • Městský okruh v ulicích Monte Carla ovšem nepatří jednomyslně mezi oblíbené u fanoušků

Tradicionalističtí příznivci Formule 1 se nyní často strachují postupnou ztrátou historických evropských okruhů napospas asijským a americkým. Ta pravděpodobně nejpříkladnější ze všech alespoň na nějakou dobu prozatím nikam neodchází.

Velká cena Monaka, každoročně konající se na poutavých a příznačných ulicích Monte Carla, setrvá v kalendáři královny motorsportu až do roku 2031. Automobilový klub Monaka a vedení seriálu se dohodli na extenzi vzájemné smlouvy, která měla vypršet příští rok, o dalších šest let.

Ve zprávě na oficiálních stránkách sportu vyjádřil šéf F1 Stefano Domenicali radost ze setrvání GP Monaka. Podotkl důležitost a vzácnost závodů v ulicích Monte Carla pro šampionát jako takový. Zároveň vztáhl své díky všem zúčastněným, jež přispěli svým podílem v prodloužení smlouvy. Také zmínil pozici VC Monaka v záměrech Formule 1 vytvořit udržitelnější sport včetně snížení logistické zátěže a sestavení smysluplnějšího kalendáře.

Michel Boeri, prezident Automobilového klubu Monaka, dodal: „Podpis nové smlouvy se skupinou Formule 1 do roku 2031 nejen potvrzuje sílu našich vztahů, ale také náš závazek nabídnout všem návštěvníkům o závodních víkendech bezkonkurenční a prvotřídní zážitky.“

Dobrá zpráva pro všechny?

Závody v Monaku tedy alespoň ve střednědobém horizontu sice našly jednotnou podporu organizátorů. To samé však není možné říct o fanouškové komunitě F1 jako celku. Mnozí příznivci každoročně více a více poukazují na tristní kvalitu závodění v až nesnesitelně úzkých a klikatých uličkách města.

Velké ceny v Monte Carlu, daňovém ráji a jedním z nejpřepychovějších měst světa, se během své historie etablovaly mezi ty nejznámější motoristické události i pro tu nejširší veřejnost. Unikátní rysy závodění v Monaku již ovšem mnozí netolerují. Spíše padá od nich kritika na nemožnost okruhu nabídnout zajímavou podívanou prostřednictvím dostatečného množství akce na trati.

Zejména letošní ročník GP Monaka předal spoustě lidí další hmatatelný důkaz, proč moderní monoposty F1 jednoduše nepatří na ulice Monte Carla. Po brzkém vyvěšení červené vlajky z důvodu havárie Sergia Péreze a jezdců Haasu a následném restartu se do konce závodu prakticky nic neodehrálo.

V poslední době se tak mezi hlavní highlight víkendu v Monaku spíše zařadila sobotní kvalifikace s fantastickými záběry kamer na jezdce lízající bariéry v takřka každé zatáčce. Alespoň o tuto nikde jinde replikovatelnou parádu tak fanoušci F1 minimálně na dalších šest let nepřijdou.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené