Spojte se s námi


Motorsport

Martín zpátky na vrcholu ve sprintu MotoGP! V Německu šokoval druhým místem Oliveira

Pomyslný poslední závod úvodní poloviny sezóny MotoGP se koná na německém Sachsenringu. Již tradiční sobotní sprint, ochutnávku nedělního hlavního závodu, ovládl král sprintové éry Jorge Martín. Španělův hlavní rival v boji o titul mistra světa Francesco „Pecco“ Bagnaia dojel třetí za příjemným překvapením víkendu Miguelem Oliveirou na satelitní Aprilii.

Publikováno

dne

Pomyslný poslední závod úvodní poloviny sezóny MotoGP se koná na německém Sachsenringu. Již tradiční sobotní sprint, ochutnávku nedělního hlavního závodu, ovládl král sprintové éry Jorge Martín. Španělův hlavní rival v boji o titul mistra světa Francesco „Pecco“ Bagnaia dojel třetí za příjemným překvapením víkendu Miguelem Oliveirou na satelitní Aprilii.

Pouze 200 Kč za registraci

Registrovat
18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.
  • Jorge Martín triumfoval v sobotním sprintu na německém Sachseringu
  • Druhé místo zaznamenal překvapivě Miguel Oliveira na satelitní Aprilii
  • Úřadující šampion Pecco Bagnaia limitoval škody třetím místem

Mistrovství světa silničních motocyklů se přesunulo z Assenu na Sachsenring, který hostí devátý podnik letošní sezóny. Nizozemsko-německému „doubleheaderu“ předcházela jarní čtyřtýdenní pauza, následovat bude přestávka o stejné délce. Výsledky a forma vedoucích závodníků šampionátu jsou tudíž velmi zásadní, co se týče jejich psychické stránky před dalším volnem.

Lídři MS Jorge Martín a Pecco Bagnaia opět prokazovali solidní kondici a v sobotní dopolední kvalifikaci zaznamenali pole position, respektive čtvrté místo. Mezi tuto dvojici se však vklínilo šokujícím způsobem duo Trackhouse Racing, satelitní tým Aprilie, Miguel Oliveira a Raúl Fernández. Naopak jedenáctinásobný vítěz VC Německa Marc Márquez utrpěl velkou havárii v pátečním tréninku. Jeho zraněný prst a žebra ho nakonec limitovala až k třináctému místu na gridu.

Bagnaia děkuje odvážnému Oliveirovi, Martín však rychle do čela

Jelikož se Bagnaia a Márquez kvalifikovali minimálně jednu řadu za Martínem, lídr šampionátu se tak mohl plně soustředit na plný zisk dvanácti bodů. Dosavadní rychlost zejména Oliveiry však nemohla Portugalce vůbec eliminovat z možného boje o neuvěřitelný výsledek.

Odpich ze startovního roštu a nájezd do první zatáčky patnáctikolového sprintu to potvrdil. Oliveira cítil naději v návrat na absolutní vrchol a již při úvodním brždění zaútočil na Martína. Sám 29letý vítěz pěti velkých cen MotoGP však vyjel mimo stopu a odtlačil z ní i Martína. Toho využil Bagnaia, jenž se prosmýkl pod své soupeře a převzal vedení sprintu z čtvrté pozice na startu.

O něco více vzadu začal s prokousáváním se polem Marc Márquez. Z třináctého místa na roštu získal v úvodních zatáčkách tři pozice, čímž vstoupil do dveří vítajících jej na pozici v top 10. Na čele to nicméně v prvních minutách sprintu vypadalo, že si to stejně jako loni rozdají Martín s Bagnaiou. Jezdec Pramac Ducati překonal v druhém kole Oliveiru a v tom následujícím zdolal i lídra Bagnaiu. Předcházel tomu však neúspěšný manévr do první zatáčky, který Ital dokázal zblokovat.

V garáži Trackhousu ovšem mohla slavit nadneseně řečeno pouze polovina personálu. Kolega Oliveira Fernández se nedokázal udržet v tempu vedoucích pilotů a v následujících pár kolech přišel o pozici vůči Mavericku Viñalesovi a Francu Morbidellim. Již ve čtvrtém kole tak mladý Španěl kroužil až na sedmém místě, zatímco Oliveira pokořil Bagnaiu a statečně bránil pozici na malých stupních vítězů.

Bastianini se přidává do party, Márquez omezuje škody

Za vedoucí sedmičlennou skupinou se do vedení té pronásledující dostal Márquez manévrem na Brada Bindera. Stalo se tak v pátém kole a netrvalo dlouho, když si osminásobný šampion poradil i s trápícím se Fernándezem. Na čele však se situace stabilizovala. Martín se dokázal odpoutal od nátlaku Oliveiry, ten naopak čelil možnému výpadu Bagnaii. Zezadu se na záď vedoucí grupy zachytl Enea Bastianini, jehož bezkonkurenční tempo v závěru závodu slibovalo zajímavou akci v posledních kolech sprintu.

Kdyby ale před ním nejezdil týmový kolega Bagnaia, Bastianini by možná byl mnohem agresivnější se svým využitím posledních zbytků sil v jeho pneumatikách. Bagnaia sice by býval se na plynulejší trati dostal před Oliveiru, úřadující mistr světa však nenašel žádnou skulinu jak se dostat na druhou pozici.

V druhé polovině závodu to nakonec vzbuzovalo pocit, že Bagnaia již nechce riskovat. To samé rozhodnutí zvolil i Bastianini a i když se v některých sekcích okruhu nebezpečně dotahoval na týmového parťáka, k jakémukoliv manévru v čelní skupině už nedošlo. Navíc Martín poodskočil od zbytku pole na více než jednu sekundu, čímž nedovolil žádné další drama.

Závěrečná část sobotního sprintu na Sachsenringu tak spíše patřila comebacku Márqueze. V moment, kdy se 31letý Španěl se dotáhl na duo Morbidelliho a Viñalese, nováčka seriálu Pedra Acostu našly kamery projíždějícího štěrkovou zónou. Ať už se jednalo o chybu či o technickou závodu, 20letý závodník GasGasu se propadl na poslední místo.

Márquez ještě stihl v patnáctém kole z patnácti předčit Viñalese manévrem do úplně poslední zatáčky. Na cílové čáře je ovšem dělily pouhé tři tisíciny sekundy. Márquez tak zachránil alespoň šesté místo za pěticí Martín, Oliveira, Bagnaia, Bastianini a Morbidelli. Fernández startující z první řady obsadil v konečném pořadí až čtrnáctou příčku.

Výsledky sprintu při Velké ceně Německa MotoGP (15 kol = 55,065 km; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 20:18.904
2. Miguel Oliveira (Por., Aprilia) +0.676
3. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +1.311
4. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +1.458
5. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +5.600
6. Marc Márquez (Špa., Ducati) +6.281
7. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +6.284
8. Brad Binder (RJA, KTM) +9.061
9. Álex Márquez (Špa., Ducati) +9.201
10. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +10.800

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 212 bodů
2. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 197
3. Marc Márquez (Špa., Ducati) 146
4. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 142
5. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 121
6. Pedro Acosta (Špa., KTM) 101
7. Brad Binder (RJA, KTM) 101
8. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 92
9. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 82
10. Álex Márquez (Špa., Ducati) 63

Zdroje: MotoGP, X

Reklama

Oblíbené