Spojte se s námi


Hokej

Utah v NHL stále hledá název, zbývá šest variant. Identitu chce klub budovat postupně

Není čas, ztrácet čas. Tohle by si mohl říct Ryan Smith, vlastník nového klubu v NHL, který nahradí od příští sezonu Arizonu. Představitelé Utahu stále nevědí, jak se bude jejich nový klub jmenovat. O tom rozhodují fanoušci, kteří v hlasování vybrali zbývajících šest finalistů. Identita organizace tak zatím stále zůstává zahalena v mlze.

Publikováno

dne

Není čas, ztrácet čas. Tohle by si mohl říct Ryan Smith, vlastník nového klubu v NHL, který nahradí od příští sezonu Arizonu. Představitelé Utahu stále nevědí, jak se bude jejich nový klub jmenovat. O tom rozhodují fanoušci, kteří v hlasování vybrali zbývajících šest finalistů. Identita organizace tak zatím stále zůstává zahalena v mlze.

Všechno se to seběhlo tak nějak rychle. Jen co Utah podal oficiální žádost na vedení ligy o vstupu do NHL, o několik týdnů později se vlastníkovi Ryanu Smithovi a spol. (Smith Entertainment Group) jejich sen splnil. K basketbalovému týmu Utah Jazz tak přibyde hokejový bratříček.

Společnost Smith Entertainment Group ve středu oznámila, že zahajuje druhé kolo, ve kterém mohou fanoušci hlasovat o názvu nového týmu v NHL. Do prvního kola se zapojilo více než půl milionu fanoušků, kteří vybírali z původní sady dvaceti jmen.

Z prvního kola vypadlo ze hry čtrnáct variant: Black Diamonds, Blast, Canyons, Caribou, Freeze, Frost, Fury, Glaciers, Hive, Ice, Mountaineers, Powder, Squall a Swarm. Do druhého kola tak postupuje šest finalistů – Blizzard, Utah Hockey Club, Mamut z Utahu, Outlaws, Venom a Yeti.

Hned šedesát procent všech hlasů získala výše uvedená finálová šestice názvů. Fanoušci mohli během hlasování vybrat čtyři potenciální názvy, které se jim líbí nejvíc. Druhé kolo právě začíná a finální název by mohl být znám 20. červa, kdy se hlasování uzavře.

V první sezoně bez loga

Podle Smithe je identita klubu velmi důležitá, také proto do výběru názvu zapojil fanoušky: „Tým NHL v Utahu je přínosem komunity a chceme se ujistit, že komunita bude mít slovo o tom, jak se bude jmenovat,” řekl majitel pro The Athletic. „Musí to být něco, co přiměje lidi, aby chtěli být toho součástí, bez ohledu na věk. Musí to být hybná síla,“ dodal Smith.

Také dresy a logo se budou formovat postupně. Klub již potvrdil, že během své první sezóny v Salt Lake City letos na podzim bude nosit dresy, které jednoduše ponesou na přední straně slovo „Utah“. Nejspíš dost podobně, jak se v úvodní sezoně své existence prezentovaly týmy v plně profesionální ženské lize PHWL.

Až bude hlasování u konce, bude znám název, začne klub pilně pracovat na vytvoření týmové identity. To znamená loga, maskota a dalších prvků značky. Tento proces bude trvat nejspíš několik měsíců, takže kompletní hokejový Utah spatří světlo světa v celé své kráse od sezony 2025/2026.

Už dříve se nechal Ryan Smith slyšet, že výběr jména týmu je něco, co považuje za životně důležité pro navázání spojení s komunitou v Utahu a Salt Lake City. Redaktorům renomovaného serveru The Athletic by se líbilo z aktuálních možností nejvíce Utah Yeti. Konečné slovo ale budou mít nakonec fanoušci.

Zdroj: NHL, The Athletic

Reklama

Oblíbené