Spojte se s námi


Motorsport

Velké novinky z MotoGP: Fenomén Acosta míří k tovární KTM, Red Bull Ring zůstává v kalendáři do roku 2030

Sobotní program Velké ceny Itálie MotoGP okořenilo oznámení dvou významných událostí, jež prozradili něco málo z budoucího vývoje šampionátu. Rakouský Red Bull Ring podepsal s promotérem seriálu smlouvu, která zaručuje setrvání okruhu na dalších šest let.

Publikováno

dne

Sobotní program Velké ceny Itálie MotoGP okořenilo oznámení dvou významných událostí, jež prozradili něco málo z budoucího vývoje šampionátu. Rakouský Red Bull Ring podepsal s promotérem seriálu smlouvu, která zaručuje setrvání okruhu na dalších šest let. Avšak pravděpodobně větší zpráva přišla z garáže KTM, jež se dohodla s 20letým nováčkem Pedrem Acostou o jeho přesunu ze satelitního týmu GasGas na tovární sedačku KTM!

Tento víkend se kontingent MS silničních motocyklů zdržuje na slavném italském okruhu Mugello v rámci VC Itálie, sedmého podniku seriálu.

Zatímco se fanoušci těší, kdo si v následujících dvou dnech odveze nejvíce bodů do šampionátu před třítýdenní jarní přestávkou, padok MotoGP se před oba závody premier class dozvěděl o dvou zajímavých novinkách.

Nejprve seriál oznámil informaci, že se nejprestižnější motoristická disciplína na dvou kolech domluvila s vedením rakouského okruhu Red Bull Ring na prodloužení vzájemné spolupráce.

Trať zasazená do úpatí štýrských hor se představí v kalendáři MotoGP minimálně dalších šest let, tedy do roku 2030. Na Red Bull Ringu se poprvé jezdilo v roce 1996, ještě na oficiálně nazvaném A1-Ringu, a od roku 2016 nepřetržitě.

O pár chvil později se nicméně komunitou prohnala nejspíše větší a údernější novinka. 20letý španělský fenomén Pedro Acosta, jemuž se ve své debutové sezóně podařilo skórovat dvě pódiová umístění, podepsal s KTM mnohaletou smlouvu, která mu zaručuje sedačku v továrním týmu.

Acosta v oficiálně zprávě vyjádřil vděk KTM za důvěru a předání cenné příležitosti. Už v nižších kategoriích MS Acosta dokázal, že se jedná o generační talent. V šampionátu Moto3 se stal mistrem světa na první pokus, zatímco v Moto2 zaznamenal podobný úspěch po dvou sezónách.

Letos absolvuje premiérový ročník v MotoGP, které se však vůbec nezalekl. Po dosavadních úctyhodných výsledků si drží až do VC Německa reálnou šanci stát se nejmladším vítězem závodu v premier class.

Zdroj: MotoGP, KTM

Reklama

Oblíbené