Spojte se s námi


Motorsport

Opět městský okruh! Madrid se v roce 2026 stane novým hostitelem VC Španělska, udržitelnost a dostupnost podniku na prvním místě

Evropa, i po sedmi a půl desetiletích srdce Formule 1, čeká na nový okruh vybudovaný účelově pro královnu motorsportu více než tři dekády. V roce 2026 toto čekání dojde ke svému konci. Do kalendáře totiž vstoupí nová trať v hlavním městě Španělska Madridu.

Publikováno

dne

Evropa, i po sedmi a půl desetiletích srdce Formule 1, čeká na nový okruh vybudovaný účelově pro královnu motorsportu více než tři dekády. V roce 2026 toto čekání dojde ke svému konci. Do kalendáře totiž vstoupí nová trať v hlavním městě Španělska Madridu. Stejně jako v případě Miami, Las Vegas či Džiddy F1 zavítá na městský okruh, tentokrát proplétající se místním exhibičním centrem. Podle slov šéfa F1 Stefana Domenicaliho představuje Madrid a jeho hostitelské cíle zásadní krok k budoucí 100 % udržitelnosti sportu.

Není pochyb, že si v posledních mnoha letech Formule 1 velice oblíbila šarm městských okruhů. Natolik moc, že musíme jít až do roku 2012. Tehdy se naposledy představil zbrusu nový stálý okruh v americkém Austinu postavený zejména pro účely grand prix závodění.

V případě Evropy, tedy kontinentu, který lze i nadále považovat za rodiště a centrum F1, se bavíme až o roku 1991. Právě v tomto roce vzniklo závodiště nedaleko Barcelony, které se od té doby stalo tradiční zastávkou v rámci Velké ceny Španělska.

V roce 2026 však tato tradice dospěje ke svému konci. Velká cena Španělska se přesune na okruh, jehož typ se nijak nevymyká trendu, kterého se F1 drží při výběru nových závodních tratí.

Barcelonu vystřídají ulice Madridu, kolem jehož exhibičního centra IFEMA se bude soustřeďovat městský okruh o délce 5,4 km s 20 zatáčkami. Tím se potvrzují již takřka dva roky staré zprávy o možné velké ceně v hlavním městě státu dominující Pyrenejskému poloostrovu.

Podobně jako Miami představuje madridský okruh hybrid městských sekcí a sekcí, které vyrostou na volné ploše. Podle projekcí by se měla kapacita okruhu pohybovat okolo 110 tisíc diváků. V den závodu by toto číslo mohlo expandovat až na 140 tisíc.

Domenicali: Evropa má přes Madrid nadále zájem o F1. Barcelona není venku ze hry

Madrid však nejvíce láká ve spojení s dlouhodobými plány Formule 1 na vlastní udržitelnost a dostupnost podniku pro všechny, kdo jej navštíví.

Do prostor, kde se za dva roky uskuteční Velká cena Španělska, doveze většinu diváků pohodlně místní hromadná doprava. Letiště pět minut od exhibičního centra také má představovat významnou výhodu při cestě fanoušků na okruh.

Všechny tyto výhody vyzdvihuje šéf F1 Stefano Domenicali. V příspěvku na oficálním webu F1 představuje madridský projekt pro 58letého Itala důkaz, že Evropa nadále hodlá investovat do královny motosportu. „Madrid představil fascinující projekt. Znovu to jen ukazuje velký zájem celého světa o náš sport. Zejména v moment, kdy Evropa je občas vnímána, že není připravena investovat do F1. Madrid a další ukazují, že tomu tak však je.“

Ačkoliv jsou progresivní postoje a cíle Madridu chvályhodné, potenciální ztráta zavedeného okruhu poblíž Barcelony by představovala citelnou ránu pro celý kalendář Formule 1. Zejména u fanoušků, kteří si za dobu jeho přítomnosti v seriálu vytvořili mnoho vzpomínek.

Domenicali však naznačuje, že pro oba okruhy se možná najde počínaje rokem 2026 místo. „Skutečnost, že vítáme Madrid, nevylučuje, že bychom zůstali v Barceloně i nadále. Aktuálně probíhají jednání o možnosti rozšíření spolupráce s Barcelonou, se kterou máme velmi dobré vztahy.“

Zdroj: F1, X

Reklama

Oblíbené