Spojte se s námi


Motorsport

Italské okruhy v Monze a v Imole bojují o přežití v kalendáři světového šampionátu F1

Italský okruh v Monze má slavnou historii, ale z té se neustále žít nedá. A tak se na tomto okruhu, kde se jezdí Velká cena Formule 1 Itálie, vylepšuje. Už nyní v lednu na okruhu v tomto italském historickém svatostánku uvidíte spoustu stavebních dělníků. Cíl je jediný, zachovat závod v Monze i do příštích sezon F1.

Publikováno

dne

Italský okruh v Monze má slavnou historii, ale z té se neustále žít nedá. A tak se na tomto okruhu, kde se jezdí Velká cena Formule 1 Itálie, vylepšuje. Už nyní v lednu na okruhu v tomto italském historickém svatostánku uvidíte spoustu stavebních dělníků. Cíl je jediný, zachovat závod v Monze i do příštích sezon F1.

Proto Monza začíná pracovat na vylepšeních své tratě a infrastruktury. S pořadateli formule 1 má Monza a další italský závod v kalendáři F1 – Velká cena Emilia Romagna v Imole platné smlouvy do roku 2025. Co bude dál? Zájem o pořádání závodů formule 1 mají mnohé asijské země a nyní dokonce i země z Jižní a Severní Ameriky. I proto italští pořadatelé vylepšují své závodní okruhy.

Vedení formule 1 se oficiálně vyjádřilo pro server motorsport.com, že se zatím nerozhodlo, zda oba závody na „italské půdě“, nebo jen jeden, zůstanou v kalendáři F1 dlouhodobě.  V loňském roce dokonce generální ředitel F1 Stefano Domenicali řekl, že zlepšení zázemí Monzy je zásadní, pokud má mít toto slavné dějiště šanci na prodloužení smlouvy s vedením formule 1.

Šéf F1 zároveň dodal: „Historická hodnota Monzy je nezpochybnitelná, ale vedení F1 také musíme držet krok s dobou, pokud jde o služby, které musí být v souladu s cenami, které platí ti, kteří přijdou na závodní dráhu. A musíme vyjít vstříc i sponzorům.“

A tak se vylepšují v Monze i budovy boxů pro stáje formulí a dokonce i populární firemní pohostinství kolem týmových boxů s názvem Paddock. To platí i pro „restaurace“ pro závodníky, konstruktéry, funkcionáře a sponzory. Přesto je více než jisté, že se Monza zázemím těžko vyrovná některým novějším okruhům a její cena je spíše „historická“ než v rychlosti a zázemí. Podobně je na tom i Imola.

O co tedy jde? O budoucnost formule 1. Zachovají se staré „dobré“ závodní okruhy i při velkých investicích. Například do Monzy investuje i italská vláda. Nebo se prostě podniky F1 budou jezdit jen na supermoderních okruzích v Kataru, Saúdské Arábii a podobných destinacích?

O tom probíhá ve vedení formule 1 velká diskuze. A asi i hodně drsná. Jak jinak si lze vysvětlit, že v poslední době skončilo ve funkcích hned několik členů představenstva korporátu zastřešujícího závody formule 1.

Zdroj: Motorsport

Reklama

Oblíbené