Motorsport
Kontroverze po úvodním tréninku! V Las Vegas piloti odjezdili jen několik minut, zodpovědnost jde jasně za FIA
Za sebou máme úvodní trénink na Velkou cenu Las Vegas, lépe řečeno spíše několik úvodních minut. FP1 byl totiž po necelých devíti minutách pozastaven a následně dokonce předčasně ukončen.
Za sebou máme úvodní trénink na Velkou cenu Las Vegas, lépe řečeno spíše několik úvodních minut. FP1 byl totiž po necelých devíti minutách pozastaven a následně dokonce předčasně ukončen.
Velká cena Las Vegas je, dá se říct, co do nabídnuté show vrcholem letošní sezóny F1. Důkazem toho jsou například speciální zbarvení většiny týmů nebo velkolepý zahajovací ceremoniál.
Mnozí fanoušci a experti se však předposledního podniku letošní sezóny také hodně obávají. Důvodem jsou především nové pneumatiky od Pirelli, drsný asfalt nebo příliš nízké teploty, při kterých budou mít piloti problém zahřát své pneumatiky do optimálního provozního okna.
V úvodním tréninku se ale ukázal zcela jiný problém, a to nedostatečná připravenost okruhu. Carlos Sainz totiž ve vysoké rychlosti najel na kryt kanalizace, načež následně došlo k poruše betonového rámu a španělskému jezdci to výrazným způsobem poničilo monopost.
První volný trénink byl tedy po zhruba osmi minutách pozastaven prostřednictvím červených vlajek. Ředitelství závodu poté FP1 předčasně ukončilo, a to právě kvůli neideálním závodním podmínkám.
Zcela pochopitelně byl naštvaný šéf Ferrari Fred Vasseur, který ihned po skončení FP1 oznámil, že Sainz z důvodu velkého poškození nezasáhne ani do druhého tréninku.
„Máme kompletně poškozený monokok, motor a baterii. Určitě se nezúčastníme FP2. Myslím, že tohle je pro dnešní F1 naprosto nepřijatelné,“ řekl naštvaný Vasseur.
Problémy mají i jiné týmy, zodpovědnost jde za FIA
Během, ale i po úvodním tréninku reportovaly poškození monopostů i ostatní týmy. A to například AlphaTauri nebo Alpine. Právě francouzská stáj musí na voze Estebana Ocona měnit celé šasí, Sainz má v autě doslova díru.
Zodpovědnost jde v tuto chvíli jednoznačně za Mezinárodní automobilovou federací (FIA). Ta má s okruhovým závoděním bohaté zkušenosti a mezi její hlavní povinnosti patří to, aby byla trať důkladně zkontrolovaná a bezpečná.
Konkrétně Ferrari to v tuto chvíli přidělalo řadu problémů. Ovšem to i ostatním týmům, jelikož budou mít k dispozici už pouze dva tréninky. To je u nových okruhů, pokud se něco podobného stane, vždy problém.
Znamená to totiž méně nasbíraných dat, takže hrozí nesprávně zvolený setup, více vynaložených prostředků do oprav, jezdci budou mít méně času si na tu trať reálně zvyknout. A s tím co do výkonnosti pochopitelně pojí další negativa.
První trénink tedy vyhrál Charles Leclerc, na druhém a třetím místě skončili oba jezdci stáje Haas – Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg.
FP2 je na programu v 09:00, pracovníci FIA však musí projít celý okruh a důkladně zkontrolovat jeho způsobilost. Je tedy možné, že F1 start druhého dějství posune.
Zdroj: F1 TV, Twitter / X
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta