Spojte se s námi


Chance Liga

Sparta oznámila milionové ztráty za loňskou sezónu! Nepomohly ani velké prodeje Hložka a Hancka do zahraničí

Sparta Praha zveřejnila na svém webu výsledky hospodaření za sezónu 2022/2023 a klub vykázal milionové ztráty. Může za to zejména absence prvního týmu v pohárové Evropě. Vyšším ztrátám pak zabránily povedené přestupy do zahraničí.

Publikováno

dne

Sparta Praha zveřejnila na svém webu výsledky hospodaření za sezónu 2022/2023 a klub vykázal milionové ztráty. Může za to zejména absence prvního týmu v pohárové Evropě. Vyšším ztrátám pak zabránily povedené přestupy do zahraničí.

Sparta oznámila výsledky hospodaření za loňskou sezónu

Pohárová Evropa je pro přední kluby zkrátka stěžejní. I přes vítězství v domácí lize se nejlepší český klub loňské sezóny ocitl v milionových ztrátách.

Sparta Praha nezačala loňskou sezónu zrovna nejlépe. Nový muž u kormidla tradičního pražského klubu, dánský lodivod Brian Priske, zaznamenal hned ze startu hrozivý start, když vypadl již v předkole evropských pohárů a nedařilo se ani v domácí lize.

Prohra na Slavii ale odstartovala historickou sezónu v rámci domácího fotbalu a Sparta slavila titul ve Fortuna lize. I to ale nestačilo, pokud se bavíme o číslech v pokladně klubu.

Sparta dnes na svém oficiálním webu totiž zveřejnila výsledky hospodaření za minulou sezónu a klub musel bohužel oznámit, že ji zakončil se ztrátou 254,6 milionu Kč. Jako hlavní důvod uvedl zejména neúčast v evropských pohárech.

Za milionové ztráty mohla absence v pohárové Evropě, nepomohly ani zahraniční transfery

A nepomohly ani zahraniční transfery. Saldo z prodeje a nákupu hráčů dosáhlo kladné hodnoty 298,3 milionů Kč. Největší zásluhu na tom mají zejména prodeje Adama Hložka do bundesligového Leverkusenu a Dávida Hancka do Feynoordu Rotterdam.

„Tyto přestupy reprezentují důležitou oblast sportovní i ekonomické filosofie klubu. Naším úkolem je vytvořit prostředí, v němž se budou hráči konstantně zlepšovat. Následně pak může přijít nabídka, která bude mimořádně zajímavá jak pro ně samotné, tak pro klub,“ řekl bývalý CEO klubu František Čupr.

Platy hráčů a hráček, potažmo realizačního týmu ale dosáhly astronomických hodnot. Náklady v této oblasti se vyšplhaly až na hodnotu 395,6 milionů korun, což se taktéž obrovským způsobem podílelo na výsledné ztrátě.

Obchodní příjmy ze sponzoringu dosáhly hodnoty 262,2 tisíc Kč, z oblasti samotné reklamy reklamy pak 124,8 tisíc Kč. Klub také těžil z vysoké návštěvnosti na domácím stadionu. Celkové příjmy ze vstupenek za loňskou sezónu tak činily 68,6 milionů Kč.

Klub taktéž zveřejnil náklady společnosti spojené se zajištěním provozu stadionu, které dosáhly hodnoty 290,2 milionů Kč. Náklady na provoz stadionu pak byly ve výši 45,8 milionů korun.

„Realizovaná ztráta neměla žádný negativní dopad na provoz klubu a jeho sportovní či komerční aktivity,“ uklidnil ale fanoušky letenský klub.

Zdroj: AC Sparta Praha

Reklama

Oblíbené