Spojte se s námi


Motorsport

Nejtěžší závod v kariéře, zvracel jsem do kokpitu, přiznal Ocon po VC Kataru. Do p**ele, to bude dlouhý závod, říkal si

Esteban Ocon ukončil Velkou cenu Kataru na sedmé pozici, přičemž ze sedmnáctého podniku letošní sezóny zřejmě vyždímal reálné maximum toho, co mohl získat. Jak ale poté přiznal, byl to jeho nejtěžší závod v kariéře. Podmínky na trati byly tak neúnosné, že v 15. kole dokonce zvracel…

Publikováno

dne

Esteban Ocon ukončil Velkou cenu Kataru na sedmé pozici, přičemž ze sedmnáctého podniku letošní sezóny zřejmě vyždímal reálné maximum toho, co mohl získat. Jak ale poté přiznal, byl to jeho nejtěžší závod v kariéře. Podmínky na trati byly tak neúnosné, že v 15. kole dokonce zvracel…

Těžší závod abyste pohledali. Velká cena Kataru se nesla v duchu opravdu bojovných podmínek, přičemž jezdci měli co dělat, aby závod vůbec dokončili.

Dokončit Velkou cenu Kataru se nepodařilo Loganu Sargeantovi, jenž z důvodu nevolnosti ze závodu odstoupil.

Podle Landa Norrise, jenž se k tématu rovněž vyjádřil, měla většina jezdců po skončení Velké ceny Kataru nemalé zdravotní obtíže. Lance Stroll únavou sám nemohl vylézt z vozu, někteří piloti v lékařském centru měli údajně tendenci omdlévat.

George Russell po závodě přiznal, že tento podnik byl na hranici únosnosti a být ještě větší horko, odstoupil by podobně jako Američan Sargeant. Zatímco teplota vzduchu dosáhla maximálně 33 °C, jezdci si kvůli jeho vlhkosti stěžovali na mnohem vyšší teploty, kterým museli v kokpitech čelit.

Fernando Alonso si zase ve 34. kole stěžoval na to, že ve svém voze z důvodu velkého vedra pořádně nedokáže sedět. Legendární Španěl ale nakonec Velkou cenu Kataru dokončil, a to na šestém místě.

Velmi špatně na tom byl také Esteban Ocon. Ten prostřednictvím týmového rádia už po skončení velké ceny svému závodnímu inženýrovi přiznal, že v 15. kole zvracel. A tato slova v rozhovoru pro Sky Sports následně potvrdil. Včetně toho, že se jednalo o nejtěžší závod jeho kariéry.

Zvracel jsem do kokpitu…

„Byly to nejtěžší body, které jsem kdy vybojoval (konečné sedmé místo – pozn. red.), kolem patnáctého kola mi bylo špatně a pak jsem zvracel do kokpitu,“ promluvil Ocon o velmi těžkých podmínkách.

„Pak jsem říkal: „do p**ele, tohle budou dlouhý závod.“ Snažil jsem se uklidnit a pamatovat na to, že psychika je nejsilnější částí vašeho těla. Podařilo se mi to dostat pod kontrolu a závod dokončit,“ sdílel Ocon své pocity.

„Normálně jsem jsem schopný odjet i dvojnásobek závodní délky, fyzicky, svalově i po kardio stránce jsem vždycky v pořádku. Nečekal jsem, že to bude tak těžký závod,“ dodal jezdec stáje Alpine.

Zdroj: F1 TV, Sky Sports, Twitter / X

Reklama

Oblíbené