Motorsport
Šok v MotoGP! Lídr MS Bagnaia havaroval, souboj o titul nabral dramatické otáčky! Bezzecchi kraloval v Indii před Martínem
Seriál MS silničních motocyklů započal vyčerpávající asijskou tour premiérovou velkou cenou v Indii. Tisíce místních příznivců spatřilo na Mezinárodním okruhu Buddh mimořádnou podívanou, ze které vzešel vítězně Marco Bezzecchi.
Seriál MS silničních motocyklů započal vyčerpávající asijskou tour premiérovou velkou cenou v Indii. Tisíce místních příznivců spatřilo na Mezinárodním okruhu Buddh mimořádnou podívanou, ze které vzešel vítězně Marco Bezzecchi. Ital si zapsal třetí vítězství sezóny před Jorgem Martínem a Fabiem Quartararem. O největší šok víkendu se postaral lídr šampionátu Francesco „Pecco“ Bagnaia havárií z druhého místa! Bitva o titul mistra světa se tak rázem nesmírně zdramatizoval!
Velká cena Indie se poprvé představila v kalendáři MS silničních motocyklů. Předtím se tato země těšila z mezinárodní motoristické akce mezi roky 2011 a 2013 díky Formuli 1. Okruh nedaleko Nového Dillí byl upraven a zmodernizován pro potřeby závodů motocyklů.
Vítězství v sobotním sprintu si přivezl Jorge Martín a stáhl náskok Pecca Bagnai, jenž dokončil závod na třetím místě, na 33 bodů. Ducati se v Indii ukázala jako nejsilnější továrna, bylo tedy jasné, že o triumf v hlavním závodě si to opět rozdá vedoucí trojice šampionátu.
Start se tentokrát obešel bez pádů
Marco Bezzecchi podruhé přišel o výhodu pole position, do vedení se dostal Martín následovaný Bagnaiou. Zrádná první zatáčka byla svědkem několika pádů a výjezdů mimo trať, naštěstí se všech 20 jezdců do ní vešlo, i přes tlačenice uprostřed pole, do které se zapletla pětice jezdců KTM a Aprilie.
O výborné první kolo se postaral Fabio Quartararo, naopak Maverick Viñales spadl až na 18. místo.
Bagnaia velice rychle po startu začal tlačit na Martína, kterého nutně musel začít porážet, aby si udržel relativně komfortní náskok na čele šampionátu. Italovy naděje na další vítězství vzrostly po chybě jeho španělského rivala, když Martín vyjel mimo stopu do čtvrté zatáčky a přenechal mu tak vedení závodu.
Bagnaia si však první pozice příliš dlouho neužil. Bezzecchi se na konci úvodního okruhu prodral před svého krajana a okamžitě začal zbytku pole ujíždět. Skvělou formu předváděl i jezdec tovární Hondy Marc Márquez. Nejen, že se podobně jako Quartararo držel s vedoucími piloty, ale také dokonce naléhal na Martína.
Druhý jezdec Repsol Hondy Joan Mir se také nikde po startu neztratil a sváděl boje s Quartararem o páté místo. Bohužel pro japonského konstruktéra přišla studená sprcha, když Márquez na začátku šestého kola spadl. Hned sice nasedl na svůj stroj, ale opustil bodované příčky.
Ještě o kolo předtím si Martín tvrdě vyšlápl na Bagnaiovo druhé místo. Španělův agresivní manévr na chvíli umožnil Márquezovi se na tuto dvojici přitáhnout, avšak o malý moment později došlo k zmiňovanému pádu osminásobného mistra světa.
Pódium nebo pád, nic mezi tím…
Bezzecchi pelášil vstříc úspěchu jakožto první vítěz v Indii. Jeho náskok v nájezdu do druhé třetiny závodu se vyšplhal nad tři sekundy. Zapříčinila se o to i napínavá vyčkávací bitva mezi Martínem a Bagnaiou. Úřadující mistr světa při pokusech o předjížděcí manévr málem vrazil do jezdec Pramacu, i když oba stroje dělily pouhé centimetry.
V 11. kole z celkově vypsaných 21 postihly Aleixe Espargara a jeho aprilii mechanické potíže, kvůli nichž musel ze závodu odstoupit. V druhé polovině startovního pole probíhala stíhací jízda nejen Márqueze, ale i Viñalese. Zatímco první jmenovaný si se svým comebackem dával na čas, druhý jmenovaný se již v půlce závodu octl v top 10.
O dvě kola později došlo k dalšímu zásadnímu momentu v bitvě o druhé místo. Bagnaia nevydržel jízdu za zadním kolem Martína a do deváté zatáčky nevybíravě poslal svůj stroj před 25letého Španěla. Zdálo se tedy, že Bagnaiovo tempo chytlo potřebnou šťávu. Zdálo se, že Bagnaia ukázal světu, že je on tím šampionem a nejsilnějším adeptem na titul…
Hned v následujícím kole však přišel nepochybně šok sezóny. Bagnaia ujížděl Martínovi, ale v nájezdu do páté zatáčky nedobrzdil a již poněkolikáté v této sezóně zahodil svou ducati! Nejen to, že neskóroval již letos popáté v neděli, ale také jeho náskok v čele šampionátu se potenciálním druhým místem Martína smrštil na pouhých 13 bodů! 26letý rodák z Turína tak pokračuje v sérii buď umístění na stupních vítězů, nebo pádů ze slibné pozice.
Satelitní jezdec na cestě za titulem?!
Bagnaiova havárie povýšila na třetí místo Yamahu a Quartarara. Již nastolené mezery mezi jezdci ale nenahrávaly to, že by ještě mohlo dojít k dalším přímým soubojům o pozice, minimálně v první polovině pole.
Na další drama si tak diváci napříč světem počkali až do úplného závěru. Dvě kola před koncem se rozepnul zip na Martínově kombinéze. Aby unikl případnému trestu, Španěl si upravil svůj oděv, ale musel přitom zpomalit, díky čemuž se mu přiblížil Quartararo. Stále ale mistrovi světa z roku 2021 chybělo několik délek na Martínův stroj.
Těsně za nimi probíhal souboj Mira s Bradem Binderem. Jihoafričan se v závěru velké ceny dostal před šampiona ze sezóny 2020 a uzmul si tak pro sebe čtvrté místo. 21. kolo z 21 naposled zvedlo přítomné ze sedadel, když Martín vyjel mimo trať a na moment přenechal Quartararovi druhou pozici. Nádherným manévrem zvnějšku však Martín převzal svou ztracené místo zpět a i když se Quartararo nehodlal vzdát, musel se nakonec před druhým mužem v MS sklonit.
Bezzecchi si odjel bezproblémový závod a s obrovským náskokem takřka devíti sekund vyhrál první Velkou cenu Indie MotoGP. Stupně vítězů připadly druhému Martínovi a třetímu Quartararovi, jenž zopakoval svůj nejlepší výsledek sezóny z amerického Austinu.
Náskok Bagnaiy v čele šampionátu tak po VC Indie činí 13 bodů. Zatímco Martín zaznamenal pouze dvě nebodované výsledky v hlavních závodech, Bagnaia už jich má celkem pět. Pokud chce Bagnaia doopravdy přemýšlet o obhajobě titulu, jediné, co musí splnit, je nebourat. Od loňské VC Španělska totiž mimo jeden případ buď stál na pódiu, nebo havaroval.
Bagnaia si může svou reputaci spravit hned příští víkend. Na jezdce čeká čtrnáctá zastávka sezóny v japonském Motegi.
Výsledky Velké ceny Indie MotoGP (závod 13/20, 21 kol = 105,21 km; pouze top 10):
1. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 36:59.157
2. Jorge Martín (Špa., Ducati) +8.649
3. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +8.855
4. Brad Binder (RJA, KTM) +12.643
5. Joan Mir (Špa., Honda) +13.214
6. Johann Zarco (Fra., Ducati) +14.673
7. Franco Morbidelli (Ita., Yamaha) +16.946
8. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +17.191
9. Marc Márquez (Špa., Honda) +19.118
10. Raúl Fernández (Špa., Aprilia) +26.504
Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2023 (po závodě 12/20; pouze top 10):
1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 292 bodů
2. Jorge Martín (Špa., Ducati) 279
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 248
4. Brad Binder (RJA, KTM) 192
5. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 160
6. Johann Zarco (Fra., Ducati) 157
7. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 138
8. Luca Marini (Ita., Ducati) 135
9. Jack Miller (Aus., KTM) 109
10. Álex Márquez (Špa., Ducati) 108
Zdroj: MotoGP
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta