Spojte se s námi


Fotbal

Smutná realita slovenského fotbalu! Slovan Bratislava prodal 1 700 permanentek, Slavia ukončila prodej na čísle 10 tisíc. Co za tím stojí?

Čeští fanoušci si mnohdy stěžují na úroveň místní ligy, avšak pokud se podíváme k sousedům ze Slovenska, můžeme vidět znatelný rozdíl. Řeč není čistě o sportovní stránce, ale zejména té marketingové. Třeba takový Slovan Bratislava prodal pouze 1 700 permic.

Publikováno

dne

Čeští fanoušci si mnohdy stěžují na úroveň místní ligy, avšak pokud se podíváme k sousedům ze Slovenska, můžeme vidět znatelný rozdíl. Řeč není čistě o sportovní stránce, ale zejména té marketingové. Třeba takový Slovan Bratislava prodal pouze 1 700 permic.

Česká nejvyšší liga je na vzestupu. Konečně se zase prodávají hráči za velké částky do zahraničí, o titul bojují tři týmy a v pohárech se ukazují celky, od kterých by to málokdo v minulosti čekal.

Každoročně vidíme vzrůstající tendenci návštěvnosti, která je sice spojena i s tím, jak se daným klubům aktuálně daří, není to ale její primární část. Tou je marketing, o který se snaží stále větší počet týmů.

Kralují mu Sparta se Slavií, dva největší české týmy dávají do marketingu největší peníze a zatímco na něm pracují desítky lidí, v jiných klubech se o něj mnohdy starají pouhé nižší jednotky.

Nůžky jsou hodně rozevřené, ale již málokdo si neuvědomuje jeho důležitost. Stačí se podívat za naše hranice a uvidíme, jak špatná práce s marketingem může ovlivnit soutěž, která by mohla být nemálo zajímavá.

Slovenská liga nabízí mnoho talentů a krásných stadionů. V nich jsou naši sousedé o velký kus jinde a takřka každý tým má krásný nový stadion, na který by pochopitelně mělo chodit mnoho lidí.

Jak se ale ukazuje, o stadionu to také zcela není. Na tamní ligu mnoho lidí nechodí a zdá se, že to nebude lepší ani v sezoně následující. Jednička Slovenska v podobě Slovanu Bratislava prodala pouhých 1 700 permanentek na následující sezonu.

Oproti loňskému číslu je to vzestup o 500, avšak toto číslo je v porovnání s Českou republikou zcela neporovnatelné. Však pražská Sparta ukončila prodej na čísle 9 tisíc, přičemž by prodala mnohem více, pokud by chtěla. Slavia dokonce stanovila svůj limit na čísle převyšující 10 tisíc.

Ano, rozpočty obou klubů jsou odlišné, ale na natolik, aby si Slovan nemohl dovolit dávat více peněz na důležitý marketing. V Česku by v tomto měřítku hrál o udržení. Pokud se na něj více nezaměří, stále bude řešit, proč vlastně na Slovensku fotbal takřka nikoho nezajímá.

Zdroj: Tomáš Kotlárik, AC Sparta Praha

Reklama

Oblíbené