Spojte se s námi


Motorsport

Revoluce v Mercedesu? Německý tým opouští svůj inovativní design a do Monaka přivezl razantní modernizace

Nastává v Mercedesu postupná revoluce? Dá se říci, že co do technologického konceptu monopostu W14 zřejmě ano. První snímky z Monaka totiž ukazují, že německý tým opouští svou filozofii a vydává se jiným směrem.

Publikováno

dne

Nastává v Mercedesu postupná revoluce? Dá se říci, že co do technologického konceptu monopostu W14 zřejmě ano. První snímky z Monaka totiž ukazují, že německý tým opouští svou filozofii a vydává se jiným směrem.

Tým Mercedes s největší pravděpodobností pomalu opouští svůj technologický koncept s nulovými bočnicemi a přichází s něčím, o čem jsme ostatně informovali už na začátku letošní sezóny.

O tomto víkendu má F1 na programu Velkou cenu Monaka. A právě první snímky z Monaka ukazují, že Mercedes na tento městský okruh přišel se vcelku razantní modernizací. A vypadá to, že opouští svůj inovativní design „zeropodů“, respektive nulových bočnic.

Nutno podotknout, německá stáj, jak už výše píšeme, zůstala věrná své filozofii „zeropodů a zachovala ji i na letošních monopostech W14, samozřejmě s některými významnějšími úpravami v designu.

Plán B

Podle analytika Sky Sports F1 Teda Kravitze však Mercedes měl už od začátku sezóny plán B. A tedy další koncepci vozu, která se více blíží designu Red Bullu, a kterou může představit už v polovině sezony, pokud budou jejich problémy z minulého ročníku stále přetrvávat.

To je bezpochyby tento případ. Mercedes tyto upgrady oznámil už před Velkou cenou Emilia Romagna. Ta se však nakonec kvůli povodním a velice špatné situaci v celé oblasti neuskutečnila.

Tyto upgrady zahrnovaly novou podlahu, bočnice a nové zavěšení předních kol. Ve výše přiloženém twitterovém příspěvku si můžete prohlédnout srovnání obou konceptů, co se právě bočnic týče.

Z těchto fotografií tedy je patrné, že Mercedes opustil myšlenku „zeropodů“. Sání vzduchu v bočnicích je nyní umístěno výše. Pod ním se nachází vzduchový tunel, který je součástí například i modelu RB19.

Jak tato modernizace Mercedesu zafunguje je nyní otázkou, dokonce i samotný šéf stáje Toto Wolff krotí přehnaná očekávání.

Pokud je ale tohle skutečně cesta, kterou se německý tým vydá, bude i co do aerodynamického nastavení jednotlivých prvků na voze W14 začínat prakticky od nuly. Sběr dat ve volných trénincích bude pro Mercedes naprosto klíčový.

Zdroje: F1, Twitter – Albert Fabrega

Reklama

Oblíbené