Hokej
Tohle se moc nepovedlo! Jak reaguje hokejová veřejnost na logo MS v Česku?
Mistrovství světa v ledním hokeji v Česku začíná už za rok, přípravy na tuto velkolepou akci jsou v plném proudu. Za doprovodu médií a patrona Jakuba Voráčka, odhalil český hokejový svaz podobu loga pro domácí šampionát.
Mistrovství světa v ledním hokeji v Česku začíná už za rok, přípravy na tuto velkolepou akci jsou v plném proudu. Za doprovodu médií a patrona Jakuba Voráčka, odhalil český hokejový svaz podobu loga pro domácí šampionát. Místo aplausu ve stoje však zůstala hokejová veřejnost dost překvapená.
Světový hokejový šampionát v Česku je tradičně velká sportovní událost. Naposledy hostila Česká republika tuto akci v roce 2015. S celkovým počtem 741.690 diváků (průměr 11.589 diváků na zápas) je to do dnes nejnavštěvovanější mistrovství světa všech dob.
Předpokládá se, že ačkoliv je laťka nastavena dost vysoko, budou chtít organizátoři rekordní limit atakovat i v roce 2024. Česko je v tomto ohledu uváděno jako zářný příklad toho, jak by měla organizace této akce vypadat. O to větší překvapení bylo, když zveřejnili organizátoři unikátní logo k tomuto šampionátu.
S rozporuplnými reakcemi má český hokej ve spojitostí s logem už zkušenosti. Když v roce 2018 představil Český svaz ledního hokeje (ČSLH) novou identitu, setkali se tvůrci hokejového lva se silnou kritikou. Nové logo českého šampionátu pět let starým reakcím zdárně sekunduje.
Srdce do hry
Srdce do hry (v angličtině Heart of the game) je moto příštího šampionátu, který se bude konat už tradičně v Praze a Ostravě. Právě k tomuto motu má směřovat také logo, jehož dominantou je vysmátý puk.
„Při přípravě grafické identity jsme se inspirovali pukem a jeho tvarem. Mistrovství světa v Česku bude nezapomenutelné a taková by měla být i jeho identita. Přistoupili jsme k ní netradičně,“ vysvětluje na hokej.cz Martin Klčo, marketingový ředitel agentury, která se na tvorbě podílela společně s Petrem Štěpánem a Bohumilem Vašákem.
Slova jako „netradiční“ nebo „nezapomenutelné“ skutečně do podoby loga zapadají. Po jeho zveřejnění následovala pochopitelně velká vlna reakcí široké veřejnosti. Nedá se říct, že by bylo napříč celou hokejovou komunitou logo zkritizováno, avšak minimálně se dá říct, že vzbudilo rozporuplné reakce.
Logo jako z historie?
„Jsme národ Švejků, opět potvrzeno“, komentoval s nadsázkou logo pro MS 2024 bývalá hokejista Jiří Hrdina na svém Twitteru. Spoustu dalších hokejových fanoušků či novinářů uvedlo, že by se logo hodilo spíš do devadesátých let či na žákovský šampionát.
„Není to špatné logo. Tedy pro MS, kde by hráli Martinec, Holeček, Pospíšil…“, napsal známý hokejový novinář Luboš Brabec.
„Já nejdříve myslel, že to je žert, ale pak jsem u toho loga viděl vyfoceného Vorase. To je, jak kdyby ten puk navštívil tady naši Albertu, kde máme legalizovanou marihuanu,“ vyjádřil se vtipně z Kanady bývalý reprezentační obránce Ladislav Šmíd.
Abychom zachovali rovnováhu, ne všichni shodili práci marketingových pracovníků ze stolu. Kladně se vyjádřil například Jakub Voráček, který byl zároveň součástí tiskové konference, na které bylo nové logo odhaleno.
„Říkal jsem, že jsem viděl i horší,“ vtipkoval nejdříve český útočník. Pak byl ale vážnější: „Nové logo se mi líbí. Kluci se smajlíkem udělali dobrou práci,“ hodnotil Voráček pro hokej.cz.
Světový šampionát v Česku se uskuteční od 10. do 26. května 2024, vstupenky by mely jít do prodeje už letos na podzim. Ve stejnou dobu by měli organizátoři představit pro blížící se akci maskota.
Zdroj: Český hokej, Twitter
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta