Motorsport
Závěrečný chaos v Austrálii pro Verstappena, červené vlajky znovu vyvolaly kontroverze
První ranní závod pro evropské fanoušky v sezoně je minulostí. V australském Melbourne se z vítězství radoval z druhé výhry v sezoně Max Verstappen, kterého na pódiu doplnili Lewis Hamilton a Fernando Alonso. Závod nabídl tři červené vlajky, přičemž druhá z nich přišla dvě kola před koncem místo Safety caru.
První ranní závod pro evropské fanoušky v sezoně je minulostí. V australském Melbourne se z vítězství radoval z druhé výhry v sezoně Max Verstappen, kterého na pódiu doplnili Lewis Hamilton a Fernando Alonso. Závod nabídl tři červené vlajky, přičemž druhá z nich přišla dvě kola před koncem místo Safety caru. Po následném restartu nastala série havárií, která vyřadila čtyři auta ze závodu.
Výborný start do závodu předvedly oba Mercedesy. Oba „Černé šípy“ totiž přesprintovaly lídra Maxe Verstappena a po delší době opět obsazovaly čelo pořadí. Závod ale velmi rychle neutralizoval Safety car, který se na trať musel vydat po kolizi Lance Strolla a Charlese Leclerca, po níž skončil Monačan v kačírku.
Restart proběhl bez problému, ale Bernd Mayländer se na závodní dráhu musel rychle vrátit. V sedmém kole totiž udělal jezdeckou chybu Alexander Albon a boural. Rána do bariéry nakonec způsobila přehodnocení situace a červenou vlajku, což velmi rozzlobilo George Russela a Carlose Sainze.
Oba totiž zamířili na volný pit stop pod žlutými vlajkami a kvůli změně vývoje se propadli o několik pozic. Museli se tak připravit na druhý start z pevných pozic v tomto závodě. Stejně jako v úvodu se špatně odlepil Verstappen, tlak Fernanda Alonsa ale ustál.
A vzápětí se vrátil také do vedení Velké ceny. Nizozemec si s naprostou lehkostí poradil s Lewisem Hamiltonem a poprvé od úvodní zatáčky kroužil jako první. Ve čtrnáctém kole, tedy dva okruhy po výměně pozic, už měl dvojnásobný mistr světa více než třísekundový náskok.
Když už si diváci mysleli, že je čeká klidnější pasáž závodu, byl pro změnu aktivován virtuální Safety car. Problémy s motorem potkaly Russella, který musel na výjezdu z boxové uličky odstavit svůj monopost.
Po 23 z 58 kolech bylo pořadí TOP 10 následující: Verstappen, Hamilton, Alonso, Gasly, Sainz, Stroll, Hülkenberg, Norris, Pérez, Cunoda. S postupem závodu se začalo více koukat i na životnost tvrdé směsi pneumatik, kterou měla většina pilotů nasazenou už od restartu v desátém kole.
Zatímco většinu času od VSC se bojovalo hlavně o čtvrté a desáté místo, ve třiatřicátém kole se začal rýsovat i duel o druhou příčku. Alonso začal mírně stahovat Hamiltona a v dostřelu byli i Sainz s Gaslym.
Od té doby se ale znovu situace stabilizovala a hlavní pozornost dostávala cesta Péreze směrem z poslední pozice. Zajímavý moment nabídl i Verstappen, který se na chvíli ocitl i na trávě. Situaci ale ustál a pouze ztratil kousek svého náskoku.
Alespoň částečně probudil evropské příznivce F1 Kevin Magnussen, který narazil do zdi a nejprve aktivoval Safety car. Pak ale přišel velký zvrat. V 55. kole totiž ředitelství závodu nechalo vyvěsit na dráze červené vlajky, což přineslo skvělou závěrečnou zápletku. Na diváky čekal dvoukolový sprint. Stejně jako před dvěma lety v Ázerbájdžánu.
Start se změnil v absolutní chaos a masakr. V bariéře skončily po vzájemné kolizi oba Alpiny, Williams Logana Sargeanta a Alpha Tauri Nycka de Vriese. Z bodů vypadly oba Astony Martin. Jedním slovem: armagedon. Znovu se objevily červené vlajky čekalo se, jak se vyřeší výsledky. Jezdci totiž neodjeli ani jedno kolo.
Čekání nebralo konce. A to, co přišlo následně, způsobilo velkou diskuzi. FIA totiž nařídila návrat na trať letmým startem, ale bez aut, která bourala. Z první desítky tak vypadly oba Alpiny, pro které je to možná klíčová jedenáctibodová ztráta.
A aby toho nebylo málo, Carlos Sainz si odnesl za kolizi při restartu trest pěti sekund a byl odsouzen k propadu ze čtvrtého místa. Pozitivněji na závěr, první body získává na domácí půdě Oscar Piastri.
Piloti nakonec vyjeli na okruh za Safety carem a následně jen projeli cílovou čarou pro formální ukončení závodu. Nic to nezměnilo na tom, že i třetí závod sezony ovládl Red Bull, podruhé v roce triumfoval Max Verstappen.
Finální pořadí top 10 VC Austrálie: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Fernando Alonso, 4. Lance Stroll, 5. Sergio Pérez, 6. Lando Norris, 7. Nico Hülkenberg, 8. Oscar Piastri, 9. Čou Kuan-jü, 10. Júki Cunoda
Zdroj: Sport TV
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta