Motorsport
Mercedes zůstává věrný svému konceptu. Pokud ale přijdou další problémy, má prý německý tým připravený plán B!
Tým Mercedes-AMG Petronas F1 zůstal věrný svému technologickému konceptu s nulovými bočnicemi i pro rok 2023. Německá stáj logicky věří, že právě letošní auto je nejenže vrátí zpět do bitvy o titul, ale rovněž přinese úspěch. Pokud by se však Mercedes i nadále potýkal s potížemi, mají prý připravený plán B!
Tým Mercedes-AMG Petronas F1 zůstal věrný svému technologickému konceptu s nulovými bočnicemi i pro rok 2023. Německá stáj logicky věří, že právě letošní auto je nejenže vrátí zpět do bitvy o titul, ale rovněž přinese úspěch. Pokud by se však Mercedes i nadále potýkal s potížemi, mají prý připravený plán B!
Formule 1 vstoupila úderem roku 2022 do nové éry, a to nejen z hlediska sportovních, ale především technických regulí.
Ne všechny týmy se ale s touto změnou vypořádaly pozitivně, přičemž jedním z nich byl právě Mercedes. Ten se totiž v loňském roce, zejména tedy v první polovině sezóny potýkal s opravdu velkými problémy.
A spolu s Astonem Martin velice trpěl na porpoising, respektive ono poskakování vozu na rovinkách, v případě Mercedesu také v zatáčkách.
V německém týmu tak panovaly obavy, zda technologický koncept s nulovými bočnicemi je opravdu ten, který bude v nové éře královny motorsportu fungovat.
V druhé polovině sezóny však Mercedes přišel s upgrady, jež vzniklé potíže dokázaly alespoň z části vyřešit. Nejen fanouškovská obec tak byla zvědavá, s čím tento tým přijde do sezóny 2023. A už představení nového vozu nám napovědělo.
Tým se rozhodl být věrný své filozofii a koncept s téměř nulovými bočnicemi zachoval i na monopostech s označením W14, samozřejmě s některými významnějšími úpravami v designu.
Podle analytika Sky Sports F1 Teda Kravitze má však Mercedes další koncepci vozu, která se více blíží designu Red Bullu a kterou může představit už v polovině sezony, pokud budou jejich problémy z minulé sezony stále přetrvávat.
Kravitz o plánu B
„Svůj velký nápad, který loni neuspěl, chtějí zkusit ještě jednou. Ale věřím, že mají i plán B. A pokud budou potřebovat, mohou na něj v polovině sezóny přejít. Je to postup ve stylu Red Bullu nebo Ferrari,“ vysvětluje Kravitz.
„Pravidla jsou, jaká jsou. A budou taková ještě několik let, takže to jednou musí dát do pořádku. Z Mercedesu zní, že své problémy už pořádně vyřešili, a že mají napříč celou boxovou uličkou koncept, který je jedinečný,“ dodal.
Zdroje: Mercedes-AMG Petronas F1, Sky Sports F1
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta