Motorsport
Představení týmů F1: Alpine může patřit k favoritům, musí ale být spolehlivý
Do začátku 73. sezony formule 1 v historii už nezbývá mnoho. A tak je zde čas na představení všech deseti týmů, jejich ambicí a na předpověď jejich výsledků. Pojďme se nyní podívat na jedinou francouzskou stáj na roštu. Alpine obhajuje loňské čtvrté místo a má nového pilota.
Do začátku 73. sezony formule 1 v historii už nezbývá mnoho. A tak je zde čas na představení všech deseti týmů, jejich ambicí a na předpověď jejich výsledků. Pojďme se nyní podívat na jedinou francouzskou stáj na roštu. Alpine obhajuje loňské čtvrté místo a má nového pilota.
Alpine v roce 2022
Velmi jednoduše se dá říci, že Alpine v uplynulém roce ukázal oprávněnou příslušnost mezi prvními pěti týmy startovního roštu. Problém ale nastal při pohledu na tabulku. Fernando Alonso s Estebanem Oconem sice byli čtvrtí, ale na třetí Mercedes nestačili o propastných 342 bodů. Naopak celkově pátý McLaren ztrácel na čtvrtý tandem pořadí bodů jen čtrnáct.
Nejlepší výsledek týmu přišel v Japonsku, kde jezdci obsadili čtvrté a sedmé místo. Alonso navíc v cíli prohrál se šestým Sebastianem Vettelem pouze o jedenáct tisícin sekundy. Ani jeden z Alpinů pak nebodoval na Imole (Ocon 14., Alonso DNF), na Monze (Ocon 11., Alonso DNF) a v Singapuru (oba DNF).
Naopak jedenáctkrát si oba monoposty ukořistily pro sebe minimálně bod. Pokud do rovnice přidáme ještě proměnnou v podobě nových pravidel, nalezneme výborný příslib do následujících sezon. Ta nejbližší začne už první březnový víkend.
Čistě francouzská dvojice
Poprvé od roku 1982 bude mít Alpine (dříve Renault) pouze francouzské jezdce. Tým před sezonou opustil dvojnásobný mistr světa Alonso, který neakceptoval nabídku jednoleté smlouvy. 41letý pilot se upsal po tajných dohodách Aston Martinu. Jeho místo zaujmul Pierre Gasly, který s Estebanem Oconem utvoří kompletní francouzské duo.
Oba jezdci měli v minulosti spory, které se ale údajně vyřešily a poslední francouzští vítězové ve formuli 1 se nyní mohou soustředit jen na závodění. Jejich vzájemná spolupráce sehraje klíčovou roli v případném úspěchu týmu.
Ocon i Gasly v loňském roce porazili své týmové kolegy, to se ale ve svých týmech nacházeli už několikátou sezonu. Gaslyho čeká po přestupu proces zvykání si na nové auto a také tlak médií a fanoušků na dobré výsledky.
Dva typy zbarvení v sezoně
Už vloni si diváci mohli vychutnat na trati dva barevné typy monopostů Alpine. V úvodních velkých cenách se do růžové oblékne francouzský tým i letos. V Bahrajnu, Saúdské Arábii a Austrálii tak bezpochyby budou Gasly s Oconem vyčnívat. Otázkou zůstává, jestli jen kvůli autům nebo i díky zajetým výsledkům.
Po zbytek sezony se můžeme těšit na „klasický“ Alpine s modrou jako dominantní barvou. V tomto případě doufejme, že barvy Alpinu zůstanou na startovním roštu viditelné. Už v dobách Renaultu šlo jen těžko přehlédnout žlutý monopost, případně žlutomodrý, ve kterém Alonso získal oba mistrovské tituly.
Spolehlivost klíčem k úspěchu
Už v roce 2022 fungoval monopost Alpine rychlostně velmi dobře. V několika závodech ho ale trápila technika, kvůli níž si nedokončení připsali jak Ocon, tak Alonso. Právě španělský pilot ztratil v sezoně mnoho bodů a skončil až za týmovým kolegou.
A stejně jako ve Ferrari spolehlivost tvořila velkou část přípravy na nový ročník. Pokud se pro francouzskou dvojici francouzské stáje podaří vyřešit technické problémy, můžeme se těšit na zajímavé výsledky.
Jednoduše řečeno, je potřeba se vyvarovat osmi loňským odstoupením z často dobře rozjetých velkých cen. V případě vylepšení výkonnosti může naprosto jednoduše přijít i první pódium od VC Kataru 2021, které vyjel Fernando Alonso.
Monopost
Francouzský tým představil svou letošní závodní mašinerii až jako poslední. Jeho cíl je jasný, a to třetí místo mezi konstruktéry, o čemž mluvil i technický ředitel stáje Matt Harman pro web Racingnews365.
Oproti loňské sezoně najdeme na monopostu několik změn. Hlavním rozdílem je sražení váhy na pravidly požadovaných 798 kilogramů. Odlišnosti pak najdeme hned u předního křídla, jehož části tvoří nyní mnohem masivnější pláty.
Obecně můžeme pozorovat na monopostu A523 širší prakticky všechny hlavní části. Bočnice připomínají loňské Ferrari a jeho v první polovině sezony úspěšné „vany“. Samotný střed formule ale zůstává relativně stejný.
Kde se na konci sezony bude nacházet Alpine, to můžeme začít analyzovat zhruba v polovině sezony. V tu dobu už půjde týmy rozdělit do výkonnostních kategorií a sledovat jejich souboje se sebou rovnými.
Zdroje: F1, Racing News 365
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta