Motorsport
Vrátí se Velká cena Číny do kalendáře F1? Asijská země sice ruší koronavirová omezení, to však není jediný problém
Formule 1 se na Shanghai International Circuit měla vrátit poprvé od roku 2019. Zhruba před měsícem se však objevily zprávy o tom, že se plánovaný návrat bude muset zase posunout, a to kvůli koronavirovým restrikcím. Ty se ovšem na základě posledních zpráv zmírňují a nyní probíhají jednání o návratu Velké ceny Číny do kalendáře F1.
Formule 1 se na Shanghai International Circuit měla vrátit poprvé od roku 2019. Zhruba před měsícem se však objevily zprávy o tom, že se plánovaný návrat bude muset zase posunout, a to kvůli koronavirovým restrikcím. Ty se ovšem na základě posledních zpráv zmírňují a nyní probíhají jednání o návratu Velké ceny Číny do kalendáře F1.
Čína 8. ledna ruší všechna karanténní omezení pro přijíždějící cestující, což znamená, že návrat Velké ceny Číny do kalendáře F1 pro rok 2023 nabývá reálných obrysů.
Původní informace, které vypluly na povrch zhruba měsíc nazpět hovořily o tom, že F1 nechce riskovat nákazu koronavirem u nějakého ze svých zaměstnanců. A tak vyškrtla Čínu ze seznamu závodů i pro sezónu 2023.
Podle koronavirových restrikcí této země by totiž takový zaměstnanec musel strávit pět dní v izolačním centru a následně absolvovat třídenní izolaci doma.
Dlužno dodat, Formule 1 v té době s čínskými zástupci vyjednávala o udělení speciální výjimky pro své zaměstnance. Ta jí ale udělena nebyla. Náhradní závod doposud královna motorsportu nenašla, zrušení čtvrtého podniku sezóny by tak zanechalo v kalendáři čtyřtýdenní mezeru.
Návrat ke sportovní normálnosti a mezinárodnímu uznání země
Před několika desítkami hodin však přišel server Racing News 365 s informacemi, že společnost Juss Events, promotér Velké ceny Číny, hodlá uspořádat závod v roce 2023 v původním termínu 16. dubna.
Zástupci této země tak jednali s F1 o návratu do kalendáře pro letošní sezónu, přičemž podle dostupných informací schůzce předsedal tajemník Komunistické strany Číny a člen politbyra Čchen Ťin, který má v plánu prezentovat Velkou cenu jako návrat ke sportovní normálnosti a mezinárodnímu uznání země.
Covid ale není jediným problémem
Jestli je ale tohle onen klíčový bod k tomu, že se v Číně nakonec pojede je momentálně velkou otázkou.
Promotér tohoto podniku se sice vzhledem k povolení od čínské vlády může obrátit na FOM, ta však zřejmě bude znepokojena rostoucí mírou nákazy v zemi. A také samozřejmě potenciální nutností, aby zaměstnanci F1 po návratu do Evropy vstoupili do karantény.
A to není vše. Ano, původní dubnový termín je sice stále volný, ale koronavirus a restrikce s ním spojené není jediným problémem.
Další překážkou je totiž to, že by bylo nutné provést kompletní kontrolu závodního okruhu, zda stále splňuje certifikaci stupně 1. V rámci pauzy, kdy Velká cena Číny nefigurovala v kalendáři F1 samozřejmě nebyla žádná prohlídka možná.
Rovněž také nesmíme zapomenout na to, že by traťoví komisaři a maršálové museli absolvovat rekvalifikační kurzy. A to z důvodu, jelikož se na Shanghai International Circuit neuskutečnil od roku 2019 žádný závod.
Dlužno dodat, Čína má s F1 smlouvu, která vyprší v roce 2025. A jak se zdá, její prodloužení by bylo podmíněno uspořádáním závodu v letošním roce. Na celou věc pak vrhá špatné světlo i to, že FOM se k aktuálnímu vývoji vůbec nechtěla vyjadřovat.
Zdroje: F1, Racing News 365, BBC
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Dva hvězdní mladíci na odchodu ze Slavie? Zájem o ně jeví jiný ligový klub
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly