Motorsport
Audi bude významný game-changer, zní ze Sauberu. Proč je spojení švýcarského týmu s německou značkou tak důležité?
Po měsících velkých spekulací a nejasné budoucnosti bylo před Velkou cenou Mexika konečně vše oficiálně potvrzeno. Německá automobilka Audi se rozhodla uzavřít partnerství se švýcarským týmem Sauber, přičemž šéf stáje Fred Vasseur tvrdí, že Audi pomůže Sauberu udělat velký krok kupředu.
Po měsících velkých spekulací a nejasné budoucnosti bylo před Velkou cenou Mexika konečně vše oficiálně potvrzeno. Německá automobilka Audi se rozhodla uzavřít partnerství se švýcarským týmem Sauber, přičemž šéf stáje Fred Vasseur tvrdí, že Audi pomůže Sauberu udělat velký krok kupředu.
Velká změna a posun kupředu – asi takto by se dalo interpretovat vzájemné spojení švýcarského Sauberu a německé automobilky Audi. Respektive ve velký posun kupředu co se konkurenceschopnosti týče doufá šéf této stáje.
Sauber momentálně ve Formuli 1 působí pod názvem Alfa Romeo Racing Orlen, když před lety spojil síly právě s italskou automobilkou. Slavná italská značka se pak díky tomuto partnerství mohla vrátit zpět do světa královny motorsportu.
Této spolupráci však koncem roku 2025 bude konec, jelikož od roku 2026 bude partnerem Sauberu právě Audi. Nutno podotknout, Sauber už v minulosti ve F1 působil ve spojení s německou značkou.
Bylo to tovární partnerství s BMW, a to v letech 2006 – 2009, kdy právě tato automobilka vyráběla švýcarské stáji motory. A právě podobný scénář čeká Sauber od sezóny 2026 s Audi.
Německá značka zvažovala vstup do Formule 1 už velmi dlouhou dobu, společně s další slavnou automobilovou ikonou Porsche. To se ale nakonec s Red Bullem nedohodlo na podmínkách a aktuálně to vypadá, že do královny motorsportu nevstoupí.
Obě společnosti, jak Porsche, tak i Audi, zvažovaly vstup především s ohledem na nová pravidla o pohonných jednotkách, která vejdou v platnost právě úderem ročníku 2026.
V praxi to bude znamenat to, že si pohonné jednotky F1 zachovají stávající 1,6litrové motory V6 a zvýší množství elektrické energie, které dokážou generovat, přičemž se zbaví drahého MGU-H. Formule 1 se také pomalu začíná soustřeďovat na plné využití elektrické energie a udržitelnost.
Vyjádření šéfa týmu
„Nejprve z krátkodobého hlediska – nebude to mít velký dopad. Tedy kromě toho, že díky tomu budeme moci podnikat další kroky, bude to obrovská příležitosti z hlediska náboru a budeme také atraktivnější pro sponzory,“ uvedl Vasseur, jehož slova ocitoval server Motorsport.
„Ale ze střednědobého hlediska to bude náš game-changer, protože budeme mít tento druh partnerství. F1 udělala za posledních 10 let obrovský krok vpřed a zůstat jako nezávislý tým dnes je z mého pohledu zcela nemožné. Byla to pravděpodobně ta nejlepší možnost, kterou jsme mohli udělat,“ vysvětlil a naznačil důležitost spolupráce s Audi.
Vasseur také uvedl, že dle aktuálního plánu bude Audi vyrábět motory v Neuburgu v Německu, přičemž šasi bude stále vyráběno ve Švýcarsku.
„Úplně rozdělíme operace. V Německu budou mít na starost motory a tým se bude starat v Hinwilu o šasi a provoz na trati. V budoucnu si také vezmou nějaké akcie společnosti. Myslím, že tohle je ideální strategické rozložení sil a je to dobrý způsob, jak provozovat celý tým,“ uzavřel.
Zdroje: F1, Motorsport, Sauber
-
Fotbalpřed 2 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta