Spojte se s námi


Chance Liga

Polská liga prodala televizní práva za rekordní miliardy, podle koeficientu však zaostává i za slovenskou. Jak reaguje česká veřejnost?

Ve středu dorazily zajímavé novinky ze sousedního Polska. Nejvyšší tamní fotbalová soutěž oznámila rekordní zisk za prodej televizních práv. Ten je pochopitelně mnohem, ale skutečně mnohem vyšší, než je tomu u nás. Čím to může být a jak reaguje veřejnost?

Publikováno

dne

Ve středu dorazily zajímavé novinky ze sousedního Polska. Nejvyšší tamní fotbalová soutěž oznámila rekordní zisk za prodej televizních práv. Ten je pochopitelně mnohem, ale skutečně mnohem vyšší, než je tomu u nás. Čím to může být a jak reaguje veřejnost?

Polská liga si přijde na miliardy

Peníze ve sportu, včetně fotbalu, v České republice jsou dlouho řešeným tématem. Mnohdy se mluví o nedostatečné podpoře státu, ale i o nevyužitém reklamním potenciálu, který by mohl výdělky třeba ve Fortuna lize posunout na novou úroveň.

Nedávno se mimo jiné opět řešila i pozice titulárního partnera ligy a v médiích se objevovaly zajímavé informace. Sázková společnost Tipsport se navíc nebála odvážnějších kroků. Skoro až se zdálo, že někdo o více peněz ve fotbale nestojí.

Nyní se však začalo diskutovat o prodeji vysílacích práv. Důvod? Polská Ekstraklasa se totiž postarala o rozruch, když prodala vysílací práva za rekordních 1,3 miliardy zlotých. To jest 6,63 miliardy korun za 4 roky, čili zhruba 1,66 miliardy za sezonu.

A jak je na tom Fortuna liga? Srovnání nabídl novinář ČT Sport Ondřej Nováček. 150 milionů korun pro naši nejvyšší soutěž na jednu sezonu vnímá jako absurdní.

Za zmínku přitom stojí fakt, že zatímco naše nejvyšší soutěž je podle evropského koeficientu 13. nejlepší v Evropě, polská Ekstraklasa zaostává i za Slovenskem a nachází se na 28. pozici, čímž vesměs načíná druhou polovinu žebříčku.

Jak reaguje veřejnost?

Reakce veřejnosti jsou poměrně různorodé. Faktem jest, že Polsko do fotbalu hodně investuje. Dokáže jej jako produkt velmi dobře prodat. I díky tomu se Ekstraklasa vysílá v mnoha zahraničních státech.

Mezi státy, kde se polská soutěž vysílá, patří Rakousko, Německo, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Bosna a Hercegovina, Chorvatsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Kypr, Irsko, Spojené království, Indonésie, Izrael, Norsko, Portugalsko či Rusko.

Někteří jedinci argumentují tím, že polská liga je atraktivní z hlediska návštěvnosti a vyrovnanosti, připomínají i násobně větší trh. Fakta ale hovoří jinak.

I v případě, že je suma přepočítána na počet obyvatel, jedná se o obrovský rozdíl oproti naší soutěži.

Řeč došla i na výše zmíněný skvělý marketing. Podle Michala Kotukova patří YouTube kanál Ekstraklasy mezi evropskou špičku. U nás je tomu jinak.

Zdroj: Twitter, Ekstraklasa, Ondřej Nováček, Sportspromedia

Reklama

Oblíbené