Spojte se s námi


Motorsport

Očekávaná komplikace pro Ferrari: Charles Leclerc odstartuje do Velké ceny Belgie z posledního místa

Ještě před začátkem závodního víkendu na okruhu Spa-Francorchamps má Ferrari pro svého monackého pilota špatnou zprávu. Charles Leclerc odstartuje do Velké ceny Belgie z posledního místa. Pro italskou stáj je však dobře, že tento krok dělají už nyní.

Publikováno

dne

Ještě před začátkem závodního víkendu na okruhu Spa-Francorchamps má Ferrari pro svého monackého pilota špatnou zprávu. Charles Leclerc odstartuje do Velké ceny Belgie z posledního místa. Pro italskou stáj je však dobře, že tento krok dělají už nyní.

Formule 1 se po dlouhé a zároveň povinné letní přestávce vrací zpět do akce, přičemž do konce sezóny zbývá v rámci její druhé poloviny ještě 9 závodů. Po měsíční pauze nás tak čeká tzv. Triple-header, a tedy tři závody po sobě.

O tomto víkendu čeká královnu motorsportu Velká cena Belgie, poté následuje závod v Nizozemsku a na italské Monze. Po polovině sezóny vede šampionát jezdců Max Verstappen, jenž má 80bodový náskok na druhého Leclerca.

Red Bullu momentálně patří také Pohár konstruktérů. Rakouská stáj doposud posbírala 431 bodů. Na druhém místě se nachází Ferrari s 334 body, o pouhých 30 bodů je na třetí příčce vzdálený Mercedes.

Pravděpodobně spíše než v souboji o titul bude druhá polovina letošní sezóny zajímavá především z pohledu bitvy o druhou příčku v Poháru konstruktérů. Podle zákulisních informací totiž Mercedes chystá ještě jeden opravdu velký upgrade.

Ferrari se tak možná může začít obávat, jelikož Mercedes byl dosud velmi spolehlivým autem, což se zejména o motorech italského týmu říci nedá. Zatímco německá stáj se stále nachází pod hranicí pravidel, které umožňují výměnu komponent pohonné jednotky bez udělení penalizace, vyjma turba a MGU-H u Lewise Hamiltona, Ferrari je na tom podstatně hůře.

Leclerc odstartuje do Velké ceny Belgie z chvostu startovního pole

Jak Leclerc, tak i Carlos Sainz už čtyřikrát vyměnili hlavní součástky pohonné jednotky a při každé další výměně je tak čeká penalizace. A právě to potká čtyřiadvacetiletého Monačana v Belgii.

Nutno podotknout, pro Ferrari je lepší obdržet penalizaci právě v Belgii než na okruhu v Zandvoortu, který je mnohem více techničtější a nabízí méně možností na předjíždění. Belgie a Itálie na druhou stranu bude na motory opravdu velmi náročná.

Krok Ferrari také Leclercovi umožní závodit s upgradovaným hybridním systémem pohonné jednotky, která zažije svůj debut právě na okruhu Spa-Francorchamps. Leclerc však v Belgii kromě toho využije i zcela novou převodovku.

Pro Leclerca to tedy bude letos podruhé, co odstartuje ze zadních pozic. Poprvé takto do závodu vyjel v rámci Velké ceny Kanady, když měnil vícero prvků na své pohonné jednotce.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené