Spojte se s námi


Motorsport

Pérez: Proč mám pykat za neschopnost FIA?! Pilot Red Bullu dostal velmi kontroverzní trest

Formule 1 má za sebou jedenáctý závod letošní sezóny – Velkou cenu Rakouska na okruhu Red Bull Ring. Domácí závod Red Bullu však ovládl Charles Leclerc na Ferrari, kromě krásný soubojů však měl tento závod i jednu takovou pachuť. A to rozhodování FIA v souvislosti s traťovými limity.

Publikováno

dne

Formule 1 má za sebou jedenáctý závod letošní sezóny – Velkou cenu Rakouska na okruhu Red Bull Ring. Domácí závod Red Bullu však ovládl Charles Leclerc na Ferrari, kromě krásný soubojů však měl tento závod i jednu takovou pachuť. A to rozhodování FIA v souvislosti s traťovými limity.

Je to věc, která kazí jinak parádní závody Formule 1. A zvláště na rakouském Red Bull Ringu to bylo opravdu znát.

Ředitelství závodu rozdalo v průběhu Velké ceny Rakouska tolik napomenutí v souvislosti s porušením limitů tratě, že už se snad ani nevyplatí to počítat. Své pětisekundové penalizace si během jedenáctého podniku sezóny odpykali například Pierre Gasly (AlphaTauri) a Lando Norris (McLaren).

Ono napomenutí prostřednictvím černobílé vlajky obdržela vskutku řada jezdců, největší kontroverze co do porušování traťových limitů však přinesla už páteční kvalifikace.

Ta totiž ohledně tohoto pravidla poukázala na mnohé. Pérez totiž ještě před nedělním závodem prohlásil, že FIA nehlídala traťové limity v Rakousku správně, načež mexický závodním inkasoval příliš tvrdý trest.

Pilot Red Bullu se totiž v páteční kvalifikaci umístil jako čtvrtý v pořadí, Péreze však na konci druhé části kvalifikace (Q2) vyšetřovala FIA kvůli porušení traťových limitů. Obvykle však FIA tyto časy smazává ihned po dokončení onoho rychlého kola.

Žádný trest však Pérez nejprve neinkasoval, a tak mexický pilot díky svému rychlému času postoupil do Q3, neboli finální části kvalifikace. A v ní si díky času v hodnotě 1:05.404 vyjel čtvrté místo, na kterém měl odstartovat i do sobotního sprintu.

Jenže sportovní komisaři kvůli neschopnosti odstranit Pérezův čas už v Q2 nejprve pustili pilota Red Bullu do Q3, načež následně mu jeho úspěšné pokusy smazali. To znamenalo, že Pérezovi zůstal původní čas z prostřední části kvalifikace a start do sprintu z jedenáctého místa.

Toto rozhodnutí však vyvolalo řadu negativních reakcí, a to nejen ve fanouškovské obci, nýbrž i mezi mnohými experty. Jak totiž stálo i v samotném výsledku vyšetřování – ačkoliv Pérez nezískal vyjetím mimo povolenou délku tratě žádnou výhodu, byl i přesto potrestán.

Pérez v sobotním sprintu předvedl opravdu slušnou „limitaci škod“, když dojel na pátém místě za Verstappenem, oběma Ferrari a Georgem Russellem.

„Určitě jsem udělal něco špatně, ale také si myslím, že jsem zaplatil cenu za to, že FIA nedokázala traťové limity pořádně uhlídat. Dostal tvrdší trest než jsem měl. V Q3 jsem tak zbytečně promarnil své další pneumatiky,“ řekl Pérez v rozhovoru pro Motorsport.

„Chtělo by to větší konzistentnost rozhodování, takže doufáme, že se nám podaří získat nějaký rytmus a začít spolupracovat s FIA,“ dodal.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené