Spojte se s námi


Motorsport

Hořící Ferrari, skvělý Schumacher a parádní výkon Leclerca a obou Mercedesů! Jak skončila Velká cena Rakouska?

Formule 1 měla dnes, tedy v neděli 10. července na programu svůj jedenáctý podnik letošní sezóny. Velká cena Rakouska nabídla navzdory očekávání poněkud překvapivého vítěze. Velmi nedostatečné tempo předvedl Max Verstappen, pro další body si dojel Mick Schumacher, Sainzovo Ferrari shořelo. Jaké výsledky tedy přinesla Velká cena Rakouska?

Publikováno

dne

Formule 1 měla dnes, tedy v neděli 10. července na programu svůj jedenáctý podnik letošní sezóny. Velká cena Rakouska nabídla navzdory očekávání poněkud překvapivého vítěze. Velmi nedostatečné tempo předvedl Max Verstappen, pro další body si dojel Mick Schumacher, Sainzovo Ferrari shořelo. Jaké výsledky tedy přinesla Velká cena Rakouska?

Selhání všech predikcí co do vítěze závodu – asi takto lze bezpečně interpretovat Velkou cenu Rakouska na okruhu Red Bull Ring.

V níže přiloženém twitterovém příspěvku se nicméně můžete podívat, jak vypadalo složení startovního roštu před zhasnutím všech pěti světel.

A už první kolo Velké ceny Rakouska přineslo velmi dramatické momenty, když v boji o třetí místo spolu v zatáčce číslo 4 kolidovali Sergio Pérez (Red Bull) a George Russell (Mercedes).

Nutno podotknout, v této zatáčce se velmi těžko předjíždí a ačkoliv pilot Mercedesu trefil apex a udělal prakticky vše správně, ředitelství závodu poněkud překvapivě udělilo penalizaci v podobě 5 sekund právě jemu.

Mexičan Pérez tak už na konci prvního okruhu zajel do boxů a propadl se beznadějně na poslední místo v závodě. Kromě něj a Cunody, Čoua, Alonsa a Vettela, kteří měli nasazené tvrdé pneumatiky, obul zbytek startovního pole pneumatiky střední specifikace.

Verstappen, Leclerc, Sainz, Russell, Ocon, Magnussen, Hamilton, Schumacher, Ricciardo, Norris – takto vypadalo pořadí nejlepší desítky po úvodních třech kolech Velké ceny Rakouska.

V osmém kole se drobné chyby na obrubníku v první zatáčce dopustil Lewis Hamilton a klesl na osmé místo za Micka Schumachera. O čtyři kola později si svůj trest v podobě 5 sekund odpykal Russell.

A v okruhu dvanáctém se mohli radovat fanoušci Ferrari. Charles Leclerc se totiž poprvé v tomto závodě dostal na první místo před Verstappena. Nutno podotknout, na začátku dalšího kola zajel nizozemský závodník ke svým mechanikům, a to kvůli výměny pneumatik.

Úderem patnáctého kola začali jezdci zajíždět do boxů kvůli přechodu na nejtvrdší sadu pneumatik označenou bílou barvou.

Naprosto krásného souboje se fanoušci dočkali ve 24. kole, kdy spolu o pozice bojovalo hned pět pilotů! Konkrétně tedy Kevin Magnussen, Lando Norris, Fernando Alonso, Kuan-jü Čou a Schumacher.

Vítězem této parádní bitvy se stal dánský pilot ve službách Haasu (Magnussen – pozn. red.), ovšem ne na dlouho. O několik kol později jej totiž předjel Norris na McLarenu a ukořistil jeho sedmou příčku.

V okruhu šestadvacátém ke konzervativnímu rozhodnutí dospěl Red Bull, jenž jel v Rakousku svůj domácí závod. Pérez totiž v důsledku nehody z prvního kola neměl šanci na žádný výrazný úspěch, a tak jej tým z Velké ceny Rakouska stáhl.

V této době nicméně někteří piloti opět zajeli do boxů, jedním z nich byl lídr závodu Leclerc, pro kterého to ovšem bylo teprve první zastávka. Pneumatiky dostávaly na Red Bull Ringu zkrátka solidně zabrat. Po zastávkách Leclerca a Sainze se oba piloti Ferrari vrátili na trať až za Verstappena.

Svou zastávku uskutečnil ve 29. kole také Hamilton, který se kvůli delšímu pit-stopu následně ocitl až za dvojicí Ocon – Stroll, tedy na šestém místě. Hamilton ovšem poté Estebana Ocona dokázal předjet, Lance Stroll zajel ve 30. kole do boxů.

Hamilton se tak dostal zpět na čtvrté místo. Ferrari nasadilo v průběhu Velké ceny Rakouska skutečně velmi solidní tempo, ve 31. kole byl Leclerc dokonce o celou sekundu rychlejší než první Verstappen.

V okruhu dvaatřicátém disponoval parádním tempem také Carlos Sainz, který byl rychlejší dokonce o 1,3 sekundy. A zatímco Sainz nadále stahoval Verstappena, druhý Leclerc překonal lídra závodu ve 33. kole už podruhé.

Verstappen se stal v 37. kole prvním mužem, jenž si odbyl svůj druhý pit-stop. K žádnému překvapení ale nedošlo, úřadující mistr světa nasadil tvrdou sadu pneumatik.

Velmi špatnou neděli má za sebou pilot AlphaTauri Pierre Gasly, jenž inkasoval nejprve pětisekundovou penalizaci za porušení traťových limitů a ve 40. kole jej stihl další, byť stejný časový trest kvůli způsobení kolize se Sebastianem Vettelem.

Dlužno dodat, varování za porušování limitů tratě obdrželo během Velké ceny Rakouska spoustu jezdců. Dalším byl například Brit Norris, jenž si svůj trest odpykal ve 45. kole, načež klesl na 14. příčku.

V 50. a 51. kole zajeli do boxů oba piloti Ferrari, nedříve tedy Leclerc, po něm Sainz. Oba se po pit-stopu samozřejmě propadli za Verstappena, jenž se tak opět dostal do vedení závodu.

Čtyřiadvacetiletý Monačan ale lídra Velké ceny Rakouska opět výrazně stahoval a mezitím, co z jedenáctého podniku sezóny odstoupil Nicholas Latifi na Williamsu, předjel Leclerc Verstappena už potřetí.

Ve chvíli předjetí však měl Leclerc o 15 kol čerstvější pneumatiky. Jak totiž v pozávodním rozhovoru Verstappen uvedl, pneumatiky na jeho Red Bullu zkrátka trpěly.

Díky mnohých zastávek v boxech vyšplhal na sedmou příčku Russell na Mercedesu, jenž se ale na dalších několik kol zasekl za vozy Alpinu. Alonsa s Oconem ovšem postupně britský pilot překonal a dostal se na čtvrté místo za kolegu Hamiltona. Byť na svého parťáka ztrácel v závěru závodu necelých 18 vteřin.

Šokujícího momentu byli fanoušci svědky v 58. kole, když Sainzovi při útoku na druhé místo Maxe Verstappena selhal motor. Španělský závodník tak odstavil své Ferrari v prostoru zatáčky číslo 4.

Právě tehdy ale došlo k nebezpečnému momentu. Podle dosavadních záběrů to vypadalo, že Sainz nebyl schopný zařadit takový převodový stupeň, aby jeho monopost zůstal stát. A to by nebyl tak velký problém, kdyby Sainzovo Ferrari následně nezačalo hořet.

Režimu virtuálního safety caru tak k zastávce v boxech využil Leclerc, Verstappen i Hamilton. Pořadí na čele se ovšem v posledních deseti kolech nezměnilo.

Leclerc tak může slavit svou třetí výhru v letošní sezóny, přičemž zajímavostí je, že pilot Ferrari vyhrál první závod v kariéře F1, když přitom nestartoval z pole position.

V závěru ještě předvedl solidní tempo Norris na McLarenu, jenž se dostal před Magnussena na sedmou příčku. A také Alonso, který v závěru ukořistil desátou pozici Valtteriho Bottase.

Takto tedy vypadá pořadí elitní desítky v cíli Velké ceny Rakouska. Navzdory všem predikcím si pro první místo dojel Leclerc, Hamilton může slavit další stupně vítězů. V důsledku pětisekundového trestu si slušnou limitaci škod připsal Russell a díky velmi rozumné jízdě a solidnímu výkonu vybojoval skvělé šesté místo Schumacher.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Oblíbené