Spojte se s námi


Motorsport

Dojel jsi třetí a záda už tě nebolí, co?! Helmut Marko zkritizoval Mercedes, Hamiltona i rozhodnutí FIA

Helmut Marko, poradce týmu Red Bull Racing a vedoucí programu rozvoje jezdců stáje Red Bull vcelku ostře zkritizoval chování Mercedesu v čele s Lewisem Hamiltonem. Marko také naráží na rozhodnutí FIA a jejich směrnici, podle něj byl zásah federace nesprávný.

Publikováno

dne

Helmut Marko, poradce týmu Red Bull Racing a vedoucí programu rozvoje jezdců stáje Red Bull vcelku ostře zkritizoval chování Mercedesu v čele s Lewisem Hamiltonem. Marko také naráží na rozhodnutí FIA a jejich směrnici, podle něj byl zásah federace nesprávný.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) před Velkou cenou Kanady vydala novou směrnici, která má ve střednědobém horizontu pomoci vyřešit týmům potíže spojené s poskakováním monopostů na rovinkách.

Objektivně se však dá poznamenat, že se FIA v tomto případě jednoznačně nechala zatlačit do kouta a podlehla neustálému naříkání Mercedesu a ostatních jezdců.

Blíže jsme ostatně o porpoisingu (anglický název pro ono poskakování) a rozhodnutí FIA informovali v dřívějším článku.

Všichni účinkující se zřejmě shodnou, že nejhorším co do porpoisingu byl závodní okruh v Baku. A právě po této Velké ceně Hamilton poznamenal, že takové podmínky už nechce nikdy zažít. Z vozu vystupoval jen velmi obtížně a bolesti zad dával značně najevo.

A právě proto Marko Hamiltona a celý Mercedes podezřívá, že se jednalo spíše o politickou hru než o skutečně natolik bolavá záda.

Po závodě v Kanadě, kde dojel Hamilton na stupních vítězů, si tak Marko neodpustil rýpnutí. „Po minulé Velké ceně měl problém vylézt z vozu. Dnes ale z auta vyskočil opravdu rychle. Asi to tolik nebolí, když je na stupních vítězů,“ řekl po VC Kanady pro F1 Insider, jehož slova ocitoval server Racing News.

Marko se také ohradil proti rozhodnutí FIA, které mu rozhodně nepřijde férové.

„Jeden tým, Mercedes, má s poskakováním největši problémy a FIA reaguje změnou směrnic uprostřed sezóny. Přitom existuje jednoduché řešení, stačí zvednou auto a máte po problému, jenže ztratíte rychlost.“

„To, že teď reagují tímto způsobem a snaží se vnutit FIA takové pravomoci, které prakticky určují nastavení vozů, je rychlé řešení, které určitě nebylo promyšlené. Nemyslím si, že je rozhodnutí FIA správné,“ zlobí se Marko.

Zdroje: Racing News, F1

Reklama

Oblíbené