Spojte se s námi


Motorsport

Pouze politická hra? Místo uznání vlastního selhání obviňují Formuli 1, kritizuje Horner chování Mercedesu

Christian Horner coby šéf Red Bullu zkritizoval chování Mercedesu, jenž prý spíše než by se soustředil na vlastní selhání kritizuje samotnou F1. Přístup FIA jej nepřekvapil, ba naopak. Podle něj pravidla žádnou drastickou změnu nepotřebují.

Publikováno

dne

Christian Horner coby šéf Red Bullu zkritizoval chování Mercedesu, jenž prý spíše než by se soustředil na vlastní selhání kritizuje samotnou F1. Přístup FIA jej nepřekvapil, ba naopak. Podle něj pravidla žádnou drastickou změnu nepotřebují.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) v sobotu před Velkou cenu Kanady vydala novou směrnici, která by ve střednědobé budoucnosti měla vyřešit potíže spojené s poskakováním monopostů na rovinkách.

Už ve dřívějším rozhovoru se na toto téma ozval například Max Verstappen, jemuž se nelíbilo, že FIA zasahuje do pravidel uprostřed sezónu, byť to Red Bullu nikterak neublíží.

A s dalším vyjádřením momentálně přišel také šéf rakouské stáje, který rozhodnutím FIA rozhodně ohromen nebyl, ba možná naopak. A ačkoliv spolu Red Bull a Mercedes nebojují o titul, tedy alespoň prozatím, zdá se, že šéfové obou týmů si navzájem opět jdou po krku.

Šéf Mercedesu Toto Wolff zase v minulých dnech nařkl nejen Hornera, ale i ostatní šéfy týmů z politických her okolo onoho poskakování. To je samo o sobě velmi zajímavý čin, jelikož to byl právě Mercedes v čele s Lewisem Hamiltonem, který si na porpoising stěžoval nejvíce.

V tomto týdnu má navíc FIA zahájit jednání s technickými řediteli. Důvodem je projednávání pravidel pro příští sezónu, samozřejmě s ohledem na porpoising.

Horner si ovšem nemyslí, že bude muset Formule 1 nějak drasticky změnit pravidla, jak ostatně přiznal v rozhovoru pro Motorsport.

„Formule 1 má jedny z nejbystřejších závodních a technických inženýrů na světě a co do formy se budou týmy postupně sbližovat, respektive vyrovnávat. Pochybuji, že tady budeme příští rok sedět a mluvit o nějakých výrazných časových rozdílech,“ vysvětluje.

„Tato auta jsou stále relativně nová a jak týmy postupně vyvíjí své vozy, odhalí vám to pravděpodobně i mnohé nedostatky a nabídne jejich řešení. Ale nemůžete jen tak uprostřed sezóny změnit technické předpisy,“ pokračuje.

„Pokud je auto nebezpečné, tak by ho tým prostě neměl postavit. Nebo pokud FIA cítí, že jsou jednotlivé vozy příliš nebezpečné, má vždy k dispozici černou vlajku,“ dodává.

Horner nicméně také naznačil, že za špatné nebo nebezpečné auto pro zdraví jezdce nemohou pravidla či samotná Formule 1, nýbrž tým, který onen monopost postavil. Proto považuje rozhodnutí FIA za nesprávné a s ohledem na fungování federace nepřekvapující.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené