Spojte se s námi


Motorsport

FIA reaguje na žádosti jezdců a zavádí novou směrnici! Ta může promluvit i do rozložení sil startovního pole

Mezinárodní automobilová federace (FIA) reaguje na volání jezdců a z důvodu bezpečnosti hodlá řešit problémy s poskakováním monopostů. Před Velkou cenou Kanady tak zavádí novou směrnici.

Publikováno

dne

Mezinárodní automobilová federace (FIA) reaguje na volání jezdců a z důvodu bezpečnosti hodlá řešit problémy s poskakováním monopostů. Před Velkou cenou Kanady tak zavádí novou směrnici.

FIA nakonec skutečně vyslyšela kritiku jezdců s ohledem na porpoising, nebo-li poskakování monpostů na rovinkách a zavádí novou technickou směrnici, která zaručuje krátkodobá i dlouhodobá opatření.

Jezdci se nejhlasitěji ozvali na pravidelném pátečním brífinku v Baku, a to poté, co několik jezdců utrpělo problémy s krkem a zády.

Na ono poskakování doposud nejvíce trpěly stáje Ferrari a Mercedesu, na bolesti zad si nejvíce stěžovali Lewis Hamilton, George Russell a Carlos Sainz, nově však také Pierre Gasly na AlphaTauri a řada dalších.

Nutno podotknout, po Velké ceně Ázerbájdžánu se až na Fernanda Alonsa všichni piloti shodli, že porpoising je skutečně velkým problémem a měla by jej řešit i samotná FIA.

„Po osmém podniku letošního mistrovství světa FIA formule 1, během něhož se opět projevil jev aerodynamických oscilací (porpoising) nové generace vozů F1 a jeho vliv během závodu a po něm na fyzickou kondici jezdců, se FIA jako řídící orgán tohoto sportu rozhodla, že v zájmu bezpečnosti je nutné zasáhnout a požadovat, aby týmy provedly nezbytné úpravy ke snížení nebo odstranění tohoto jevu,“ stojí v prohlášení FIA.

Je také zapotřebí poznamenat, že onu novou směrnici může FIA vydat i bez jednomyslného souhlasu týmů, pakliže se to týká právě bezpečnosti.

Mezinárodní automobilová federace má zkrátka obavy o zdraví jezdců, samozřejmě v důsledku porpoisingu. FIA dále uvedla, že novou technickou směrnici vydala s cílem poskytnout týmům vodítko ohledně opatření, která FIA hodlá příjmout v rámci řešení tohoto problému.

Jaké řešení se tedy momentálně nabízí? FIA zavede maximální míru poskakování, přičemž týmy se do nastavené hodnoty budou muset vejít. Nutno podotknout, tohle rozhodnutí může ovlivnit rozložení sil ve startovním poli.

Pokud totiž Formule 1 nenajde co do vývoje monopostů nějaké vylepšení, budou muset týmy přistoupit například na změnu světlé výšky. To je však ve světě Formule 1 nežádoucí, a to z toho důvodu, že při změně světlé výšky přijdou monoposty o výkon a část přítlaku i v zatáčkách.

Zdroje: FIA, Motorsport

Reklama

Oblíbené