Spojte se s námi


Motorsport

Neobvyklé rozhodnutí: Pirelli oznámilo, s jakými pneumatiky jezdci odjedou celý závodní víkend v Austrálii

Královna motorsportu se do Austrálie vrací po dvou letech, přičemž v posledních několika hodinách Pirelli oznámilo, na jaké směsi a tvrdosti pneumatik jezdci odjedou celý závodní víkend. Dominantní roli by měla hrát nejměkčí specifikace.

Publikováno

dne

Královna motorsportu se do Austrálie vrací po dvou letech, přičemž v posledních několika hodinách Pirelli oznámilo, na jaké směsi a tvrdosti pneumatik jezdci odjedou celý závodní víkend. Dominantní roli by měla hrát nejměkčí specifikace.

Formule 1 vstopila do nové sezóny, potažmo do nové éry s několika zásadními změnami, a to jak s ohledem na technické, tak i sportovní regule.

Jednou z nejvýraznějších změn je závodění na 18palcových pneumatikách, namísto 13palcových. A právě 18palcové pneumatiky budou v nedělní Velké ceně Austrálie vystaveny zajímavému testu na upraveném okruhu v Melbourne.

„Ve srovnání s předchozími závody v Austrálii přinese letošní ročník na okruhu, kde jezdci po dva roky nestartovali, řadu neznámých. Za prvé byla výrazně přepracována podoba okruhu, který by teď měl umožnit snazší předjíždění,“ vysvětluje volbu pneumatik Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.

Následkem toho byl samozřejmě položen i nový asfalt, který by měl být velmi hladký. To znamená, že trať bude pravděpodobně mít na začátku závodu nízkou přilnavost. V průběhu víkendu se ale bude situace rychle měnit a případný déšť bude znamenat extrémně kluzký povrch,“ dodává Vacl.

Z těchto důvodů tak Pirelli sahá po poněkud neobvyklém rozhodnutí. Týmy pro závodní víkend v Austrálii obdrží dvě sady pneumatik té nejtvrdší specifikace (s tvrdostí C2) a tři sady středních pneumatik označených žlutou barvou (tentokrát s tvrdostí C3).

Pirelli tak pro tento víkend zcela vynechává pneumatiky s označením C4 a poprvé v sezóně se uchyluje k té nejnižší možné tvrdosti – tedy C5. Toto označení ponesou pneumatiky nejměkčí specifikace označené červenou barvou. Týmy jich dostanou hned osm sad.

Úprava Albert Parku

Okruh Albert Park v australském Melbourne prošel poprvé od roku 1996 výraznými úpravami. Jeho délka momentálně je 5,278 km a skládá se ze čtrnácti zatáček.

Tato dráha bude také kvůli zmíněným úpravám mnohem rychlejší, než kdy dřív. O tom svědčí hned 4 DRS zóny pro snadnější přejíždění s dvěma detekčními body.

Kromě detekčních bodů si ale také můžete prohlédnout průměrné rychlosti, kterých piloti v jednotlivých zatáčkách dosahují, a také na jaký převodový stupeň obvykle v dané zatáčce řadí.

Jak můžete vidět na obrázku výše, šikana sestávající ze zatáček číslo 9 a 10 byla odstraněna a nahrazena dlouhou zatáčkou. Kromě toho je po úpravě mnohem rychlejší šestá zatáčka, přičemž na vnitřcích zatáček 1 a 3 došlo k výraznému rozšíření.

Rozšířena byla také předposlední zatáčka, ve které mohou piloti díky lepšímu sklonu volit mezi vícero stopami a mohou tomu opět více přizpůsobit svůj jízdní styl.

Poslední větší úpravou prošla bývalá zatáčka číslo 13 (nyní 11), která je momentálně mnohem ostřejší.

Zdroje: F1

Reklama

Oblíbené