Motorsport
Norris: McLaren na svém letošním voze řeší jeden velký problém. Dokážou být konkurenceschopní?
Předsezónní testy vypadaly naprosto skvěle. Minimálně tedy ty první v Barceloně. Pak ale přišlo testování v Bahrajnu a minulý týden také velká cena na okruhu v Sachíru, která pro McLaren nedopadla vůbec dobře. Podle Landa Norrise sužuje britskou stáj jeden velký problém…
Předsezónní testy vypadaly naprosto skvěle. Minimálně tedy ty první v Barceloně. Pak ale přišlo testování v Bahrajnu a minulý týden také velká cena na okruhu v Sachíru, která pro McLaren nedopadla vůbec dobře. Podle Landa Norrise sužuje britskou stáj jeden velký problém…
Nedostatek přítlaku – to je věc, která momentálně trápí Norrise s Danielem Ricciardem a vlastně celý McLaren.
A právě podle Norrise je problém s přilnavostí letošního MCL36 zcela zásadní. Vzhledem k tomu, že vyvážení monopostu není vůbec špatné a nevypadá to, že by na McLarenu byly nějaké další potíže, zaměří tým veškeré síly právě do oblasti přítlaku spojený s problémem s brzdami.
„Nemáme moc problémů, v tuhle chvíli nás vlastně trápí jeden velký, a to přítlak. Přilnavost je něco, co je ve světě formule 1 ohromně důležité a je to něco, s čím aktuálně bojujeme. To je to, na čem musíme zapracovat,“ řekl Norris před zahájením závodního víkendu, jehož slova cituje server Motorsport.
„Myslím, že jsme do nové sezóny odstartovali s velmi slušným vozem (Norris má na mysli testy v Barceloně – pozn. red.), ale neudělali jsme na něm velký pokrok, protože to byl vůz, který vypadal opravdu velmi dobře a my pochopili, jak ho rychle optimalizovat,“ vysvětluje.
Dvaadvacetiletý pilot McLarenu věří, že inženýři a technický ředitel James Key budou v průběhu dalších závodů schopni přijít s dostatečnými vylepšeními.
Nutno podotknout, problémy s přítlakem jsou úzce spojeny s problémy okolo brzd, které v McLarenu momentálně řeší.
Faktem totiž zůstává, že se zatím tým nedokáže vlézt do funkčního teplotního okna, jelikož se jejich brzdy často přehřívají.
To má za následek také přehřívání pneumatik a je dost možné, že v McLarenu budou muset přijít s úplně novým a odlišným konceptem, což ale zase může poněkud výrazněji ovlivnit fungování aerodynamiky na vozech Ricciarda a Norrise.
Britská stáj z Wokingu však má solidní tým inženýrů a velmi schopné zaměstnance, navíc se tento problém řešitelný, byť na sebe může jeho definitivní řešení nechat dlouho čekat.
„V našem týmu už se pracuje na dobrém plánu, jak dát věci zase zpět dohromady. Snažíme se pochopit, kde se stala chyba a co jsme zameškali,“ uzavřel Norris.
Zdroje: McLaren F1 Team, Motorsport
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Dva hvězdní mladíci na odchodu ze Slavie? Zájem o ně jeví jiný ligový klub
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly