Spojte se s námi


Fotbal

Barcelonská dohoda se Spotify. Odhalení podrobných částek podmínek a srovnání. Překvapující čísla

Barcelona neoznámila, kolik přesně vydělá na smlouvě se Spotify. Detaily o nové sponzorské smlouvě jsou nicméně známy. Klub dostane více než v této sezóně, ale méně než z předchozí spolupráce s Rakutenem, pokud nezíská dalšího sponzora. Jaké jsou příjmy barcelonských ve srovnání s ostatními evropskými giganty?

Publikováno

dne

Barcelona neoznámila, kolik přesně vydělá na smlouvě se Spotify. Detaily o nové sponzorské smlouvě jsou nicméně známy. Klub dostane více než v této sezóně, ale méně než z předchozí spolupráce s Rakutenem, pokud nezíská dalšího sponzora. Jaké jsou příjmy barcelonských ve srovnání s ostatními evropskými giganty?

Novinář deníku Mundo Deportivo Fernando Polo jako první oznámil možnou dohodu se Spotify a nyní odhaluje podrobnosti smlouvy. Blaugranas dostanou 57,5 milionů eur ročně za zobrazení jména společnosti na přední straně pánských a dámských dresů. Dalších 5 milionů eur za reklamu na tréninkovém oblečení.

Za práva s přejmenováním Camp Nou obdrží Barcelona 5 milionů eur ročně. Smlouva je v tomto ohledu uzavřena na šest sezón. Polo také uvádí, že barcelonští by si mohli vydělat dalších 2,5 milionů eur za „dobré postupy při aktivaci smlouvy“.

Novinář nevysvětluje detaily tohoto dodatku, ale dá se tušit, že jde o vztah klubu se sponzorem a spolupráci na dalších jiných projektech.

Spotify také žádá Barcelonu o právo přeprodat reklamní prostor na dresech prvního týmu od třetího roku smlouvy, tedy v posledních dvou letech kontraktu. Společnost by tak mohla reagovat, pokud by shledala dohodou s Barcelonou jako nerentabilní nebo by prostě chtěla vydělat z přeprodeje smlouvy.

Katalánský velkoklub má nakonec právo veta a nepřijme možného nového sponzora, který by byl v rozporu s jejími hodnotami.

K právům na název stadionu je třeba poznamenat, že objekt bude po dobu trvání smlouvy v rekonstrukci, což snižuje cenu. Po těchto šesti letech bude moci Spotify prodloužit smlouvu o patnáct let a její budoucí hodnota se odhaduje na 15 až 20 milionů eur ročně. I v této oblasti společnosti požádala Barcelonu o dodatek k přeprodeji těchto práv.

Lepší než to je, horší než to bylo

Barcelona je s obchodem spokojena, i když to není nejlepší varianta na trhu. Oceňuje však, že dohoda bude mít velmi pozitivní dopad na image klubu a to, že je spojena se světovým lídrem ve svém odvětví. Pro Barcelonu znamená kontrakt každopádně výrazný nárůst tržeb, protože v letošní sezóně získala od sponzorů 44 milionů eur (30 od Rakutenu, 10 od Beko a 4 od Stanley) po opětovném projednání smluv.

Dřívější smlouvy zajistily příjmy ve výši 79,5 milionů eur, ale klub by se k této částce mohl stále přiblížit, pokud by prodal část rukávu na dresech prvního týmu. Zadní strana tréninkového oblečení je stále volná, pokud si tato práva nezajistila také Spotify. Připomeňme, že do roku 2021 Beko platilo 20 milionů eur za přední část tréninkových dresů, ale od rukávů zápasových souprav s obnovením smlouvy upustilo, aby ušetřilo 10 milionů eur.

Barcelona nejvíce dostala v sezóně 2018/19 – 81 milionů eur, kdy získala prémii za titul v LaLize (1,5 milionů eur), a navíc uzavřela smlouvu se Stanley. Klub mohl také získat 5 milionů eur za vítězství v Lize mistrů, ale během dohody s Rakutenem se jim tuto trofej nepodařilo vyhrát. Níže uvádíme tabulku s výčtem výdělků od sponzorů v předchozích letech, bez zohlednění práv k názvu stadionu.

Osmé místo v elitě

Katalánci si vydělají celkem 67,5 milionů eur, což je osmé místo v žebříčku deníku Mundo Deportivo. Evropští giganti mají různé typy smluv ohledně reklamy na dresech prvního týmu, tréninkového oblečení nebo práv na název stadionu.

Více si vydělají Manchester City (92-97 milionů eur), Manchester United (87 milionů eur), PSG (82 milionů eur), Liverpool (80 milionů eur), Juventus (77 milionů eur), Real Madrid (70 milionů eur) a Chelsea (67-72 milionů eur).

Zdroj: Twitter

Reklama

Oblíbené