Motorsport
Tomáš Enge znovu usedl za volant vozu, s nímž před dvaceti lety závodil ve Velké ceně F1
Pětačtyřicetiletý Tomáš Enge byl prvním českým jezdcem ve formuli 1 a vloni si poprvé vyzkoušel s vozem buggy Rallye Dakar. Letošní ročník slavné rallye vynechal, již nyní ale pracuje na tom, aby se za rok do Saúdské Arábie vrátil. Mezitím se bude věnovat výchově mladých okruhových jezdců, aby se jednou dostali třeba i do formule 1.
Zdroj: Miloslav Rejha, Wikimedia, CC BY 4.0
Pětačtyřicetiletý Tomáš Enge byl prvním českým jezdcem ve formuli 1 a vloni si poprvé vyzkoušel s vozem buggy Rallye Dakar. Letošní ročník slavné rallye vynechal, již nyní ale pracuje na tom, aby se za rok do Saúdské Arábie vrátil. Mezitím se bude věnovat výchově mladých okruhových jezdců, aby se jednou dostali třeba i do formule 1.
Na loňském Dakaru získal Tomáš Enge zkušenosti, které by rád v budoucnu využil.
„Dakar je nejdelší závod, jaký jsem zažil. Prakticky jsem nevěděl, kam jedu, a technické závady, které vás v poušti potkají, řešíte na místě jen s pomocí spolujezdce,“ vzpomíná automobilový závodník na minulý Dakar v rozhovoru pro Deník.
Tvrdí, že Rallye Dakar je docela jiný svět, avšak se závody na okruhu má přece jen jedno společné. Ve finále chtějí všichni dojet co nejrychleji do cíle. Je otázkou, v jaké kategorii bude Enge případně startovat na Dakaru za rok.
Jeho spolupráce s Buggyrou už nepokračuje. „Existuje více možností, nejdřív je ale na Dakar potřeba sehnat sponzory. Zatím je předčasné o tom konkrétněji hovořit,“ krčí rameny.
Zatím je jisté, že Enge spolu se sestrou Lucií usednou za volant vozu Ford Escort z roku 1977 a pojedou pár vybraných podniků mistrovství ČR v rallye historických vozů.
„To auto je stejně mladé jako já (směje se). Pěkné na tom je, že ho postavil náš táta,“ vypráví závodník. Nyní v zimě Forda vylepšují, aby byli na sezonu dobře připraveni.
Kulaté výročí oslavil jízdou v původním monopostu
Loni uplynulo již dvacet let od tří startů ve Velkých cenách F1, kdy Enge nastoupil v týmu čtyřnásobného šampiona Alaina Prosta. Kulaté výročí oslavil jízdou v původním monopostu.
Přes internet se mu ho podařilo najít u francouzských sběratelů v pojízdném stavu a dokonce s číslem 03, s nímž před dvaceti lety závodil. S majiteli se domluvil, že ho převeze do Česka a že s ním na mosteckém autodromu odjede pár exhibičních kol.
„Zážitek to byl krásný, byla v tom i trocha nostalgie. Nejvíc mě potěšilo, když si modrý monopost Prost APO4 přišli do boxů zblízka prohlédnout tatínkové s desetiletými dětmi. Vyprávěli jim, že když byli malí, stálo tohle auto na startu Grand Prix společně s rudým ferrari Michaela Schumachera. Bylo to dojemné,“ sdělil prostřednictvím Deníku své dojmy Tomáš Enge.
Elektromobilita je v současné době na vzestupu a není vyloučeno, že časem dojde i k elektrifikaci formule 1. Mezinárodní automobilová federace se chce vyhnout plně elektrickým formulím, dokud to bude možné, nicméně Světová rada motorsportu plánuje od roku 2026 zvýšit výstupní výkon elektromotorů na 350 kW, což bude mít vliv i na formuli 1.
Sám Enge se domnívá, že je elektrifikace šampionátu výhled na několik desítek let.
Zdroj: Deník, fdrive.cz
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Fotbalpřed 5 hodin
VIDEO: Fanynka Kolumbie při zápase ukázala prsa, získala si potlesk celé tribuny
-
Chance Ligapřed 6 hodin
Sparta chystá velký přestup. Lars Friis žádá posilu z ostravského Baníku. Ve hře jsou až dva miliony eur
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord