Spojte se s námi


Motorsport

Mercedes přiznal stálé problémy s motorem. Má se Bottas připravovat na další výměnu?

Toto Wolff, šéf stáje Mercedes-AMG Petronas F1, nedávno přiznal, že se v týmu potýkají s problémy s pohonnou jednotkou, zejména co se týče monopostu Valtteriho Bottase. Finský pilot v Austinu nasazoval další motor, což mu vyneslo penalizaci. Vydrží mu tento už do konce sezóny?

Publikováno

dne

Toto Wolff, šéf stáje Mercedes-AMG Petronas F1, nedávno přiznal, že se v týmu potýkají s problémy s pohonnou jednotkou, zejména co se týče monopostu Valtteriho Bottase. Finský pilot v Austinu nasazoval další motor, což mu vyneslo penalizaci. Vydrží mu tento už do konce sezóny?

931 – pouze tolik kilometrů vydržela Bottasovi jeho již čtvrtá, nadlimitní pohonná jednotka, kterou finský pilot nasadil na italské Monze.

Pátou výměnu provedl při příležitosti Velké ceny Ruska, která byla na programu 26. září. S novým a silnějším motorem poté dokonce vyhrál v Turecku, jenže v Austinu byl nucen nasadit už šestý motor.

Že se Mercedes potýká s problémy okolo pohonné jednotky, zejména tedy co se monopostu Valtteriho Bottase týče, je zřejmé již delší dobu. V přechozích dnech to však přiznal i Toto Wolff.

Tým však situaci analyzoval a k další výměně by už nemělo dojít. Finský pilot by tedy zbytek sezóny měl zvládnout s tím, co aktuálně v útrobách svého Mercedesu má.

„Teoreticky by měly být v pořádku. V minulých závodech štěstí nebylo na mé straně, měl jsem více poruch. Je to prostě smůla, ale teď už doufáme, že je vše opraveno,“ vysvětluje Bottas v rozhovoru pro Motorsport.

„Opravdu doufám, že jsme s výměnami skončili. Oba motory, které mám ve svém motorovém parku, se zdají být v pořádku, nezjistili jsme žádné problémy u žádného z nich,“ pokračuje.

„Držte mi palce, ať se mi podaří dokončit sezónu bez penalizace. Zejména na konci sezóny může ztráta pěti míst na startu v důsledku penalizace výrazně ovlivnit výsledek závodu,“ uzavřel.

Právě v USA totiž Bottas inkasoval penalizaci v podobně pěti míst na startu. Pokud však pilot mění více komponent najednou, potažmo celou pohonnou jednotku, je odsouzen odstartovat až ze samotného chvostu startovního pole.

Zdroj: Motosport

Reklama

Oblíbené