Spojte se s námi


Hokej

Další rána pro fanoušky! Zpoplatněné testování zřejmě opět sníží jejich zájem o sport

Už všichni doufali, že se bude svět obracet k lepšímu. Středeční zasedání vlády České republiky však udělá majitelům sportovních klubů další čáru přes rozpočet, ve snaze vrátit fanoušky zpátky na tribuny.

Publikováno

dne

Už všichni doufali, že se bude svět obracet k lepšímu. Středeční zasedání vlády České republiky však udělá majitelům sportovních klubů další čáru přes rozpočet, ve snaze vrátit fanoušky zpátky na tribuny. Se sníženou návštěvností se potýkají kluby napříč celou republikou. Nová pravidla tento problém pravděpodobně ještě prohloubí.

Do teď platilo, že navštívit sportovní utkání mohl divák pod podmínkou očkování, negativního testu ze zdravotnického zařízení nebo potvrzení o prodělání nemoci Covid-19. Zároveň však měli možnost se jednou týdně zdarma otestovat.

S novými pravidly vláda tohle pravidlo zrušila. Od 1. listopadu si budou muset lidé hradit testy ze své kapsy. Cena testů je zastropovaná na 814 korun za PCR test a 201 korun za antigenní test.

Pokud tak bude chtít fanoušek podpořit svůj klub přímo na stadionu, musí si k ceně za lístek připočíst ještě tuhle částku.

Spousta diváků od návratu do sportovních zařízení odradila už jen povinnost se testovat. Mnoho z nich však pravidlo přijalo, v rámci testování zdarma byli ochotni tuhle povinnost podstoupit. Je velmi pravděpodobné, že spoustu z nich si další výdaje pro návštěvu stadionu odpustí.

Už v době, kdy se mohli nechat fanoušci otestovat z kasy zdravotního pojištění, zaznamenaly soutěže rapidně snížený zájem.

Například v hokejové Tipsport Extralize klesla za první měsíc návštěvnost o 31 % oproti posledního ročníku, než koronavirus paralyzoval nejen sportovní svět.

V Plzni a Litvínově klesl zájem dokonce o více než 50 %. Dalším faktem, proč přestali diváci na sportovní zápasy chodit, je taky pohodlnost u televizní obrazovky. V jiných případech lidé zkrátka jen upřednostňují jiné zájmy. To i přesto, že měli na letošní ročník zaplacenou permanentní vstupenku.

Zdroj: Novinky

Reklama

Oblíbené