Spojte se s námi


Motorsport

Čekání je u konce! F1 potvrdila, jaká země vyplní mezeru v závodním kalendáři

TBC, nebo-li To be confirmed – tato zkratka povětšinu letošní sezóny figurovala mezi Velkou cenou Brazílie a závodem v Saúdské Arábii. Nyní však čekání končí, formule 1 konečně potvrdila, v jaké zemi se pojede v termínu od 19. do 21. listopadu.

Publikováno

dne

TBC, nebo-li To be confirmed – tato zkratka povětšinu letošní sezóny figurovala mezi Velkou cenou Brazílie a závodem v Saúdské Arábii. Nyní však čekání končí, formule 1 konečně potvrdila, v jaké zemi se pojede v termínu od 19. do 21. listopadu.

Katar – to je země, která podle posledních informací má vyplnit mezeru v kalendáři formule 1. Nejedná se ovšem o žádné překvapení, jednání ohledně zařazení Velké ceny Kataru do kalendáře mistrovství světa probíhala už před dávnější dobou.

Spolu se Saúdskou Arábií se tak jedná o dva nové okruhy, na kterých se monoposty formule 1 ještě neobjevily.

Po Brazílii, kde se pojede 14. listopadu, čeká královnu motorsportu o týden později první z nich. Závod v Saúdské Arábii je naplánován na 5. prosince, sezónu následně zakončíme 12. prosince v Abú Dhabí.

Nutno podotknout – nejedná se pouze o jakési vyplnění kalendáře pro rok 2021. Formule 1 uzavřela s Katarem smlouvu na deset let! Toto ujednání ovšem nabyde na platnosti až od roku 2023. V příštím roce se zde závod konat nebude, a to kvůli mistrovství světa ve fotbale, které hostí právě Katar.

Losail International Circuit byl otevřen v roce 2004, tento závodní okruh nicméně můžeme znát ze závodů Moto GP.

Automobilová federace FIA ještě musí provést inspekci, ovšem vzhledem k tomu, že okruh má potřebnou licenci pro konání závodů formule 1, bude tato kontrola spíše formalitou a větší úpravy samotné tratě určitě neočekávejme.

Závodní okruh se skládá z šestnácti zatáček a nabízí jednu DRS zónu pro snadnější předjíždění.

A podobně, jako tomu bylo nedávno v Soči, je cílová rovinka dlouhá téměř 1 kilometr. Tím pádem bude zatáčka číslo 1 zajišťovat nejlepší možnost pro předjíždění.

Fanouškům formule 1 bude trať v Kataru připomínat závodní okruh v Istanbulu. Nachází se zde totiž tzv. „triple apex“, sekvence vysokorychlostních zatáček (12-14). Tato část je právě velmi podobná zatáčce číslo 8 v Turecku.

S tím rozdílem, že piloti pojedou v opačném směru. Můžeme tedy očekávat zvýšenou degradaci pneumatik a velmi pravděpodobně alespoň dvě zastávky v boxech.

Velká cena Kataru bude vypsána na 57 kol a podle simulací F1 máme počítat se závodními časy okolo jedné minuty a 28 sekund.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené