Spojte se s námi


Motorsport

Penalizace pro Verstappena! Kdo podle vás může za bouračku v Monze? Hamilton má jasno

V neděli se na okruhu v Monze uskutečnil již čtrnáctý podnik letošní sezóny formule 1. Byli jsme svědky dvou nehod, jedna z nich ovšem vyvovala nemalé hádky mezi fanouškovskými tábory. Kdo může za srážku Verstappena s Hamiltonem?

Publikováno

dne

V neděli se na okruhu v Monze uskutečnil již čtrnáctý podnik letošní sezóny formule 1. Byli jsme svědky dvou nehod, jedna z nich ovšem vyvovala nemalé hádky mezi fanouškovskými tábory. Kdo může za srážku Verstappena s Hamiltonem?

Šestadvacáté kolo Velké ceny Itálie přineslo velmi dramatický a krušný moment. Došlo totiž ke vzájemné kolizi dvou hlavních protagonistů na zisk mistrovského titulu.

Hamilton, jenž měl o něco pomalejší pit-stop, vyjížděl na chladných pneumatikách z boxové uličky. Právě díky ne příliš rychlé zastávce jej stihl předjet Lando Norris, za kterým jel Verstappen.

A právě nizozemský pilot ve službách Red Bullu s ním v zatáčce číslo 1 svedl souboj kolo na kolo. Jak to dopadlo, to už všichni dobře víme. Klidně se ale na tuto nehodu můžete ještě jednou podívat.

Stewari následně rozhodli, že vina za způsobení nehody jde za Verstappenem. Ten následně obdržel penalizaci v podobě poklesu o tři pozice na startu příští Velké ceny Ruska.

Šéf Red Bullu, Christian Horner, to ovšem vnímá jako vcelku typický závodní incident. „Lewis mu dal dost prostoru v nájezdu do první zatáčky, ale podle našeho názoru ho možná až příliš zavřel v té druhé,“ řekl Horner v rozhovoru pro Sky Sports.

„Můžete se na to podívat a argumentovat, že jeden měl jet rovně, můžete argumentovat, že druhý měl dostat více prostoru. Když nemůžete rozdělit vinu, museli byste říct, že je to padesát na padesát. A tak si myslím, že z našeho pohledu, z mého pohledu, je to závodní incident,“ pokračoval.

Nakonec je ale šéf stáje zklamán penalizací pro Verstappena. Nejdůležitější podle něj ovšem je fakt, že se nikdo nezranil.

Bohaté vyjádření k celé události podal také Hamiton. „Jsem na stewardy hrdý. Potřebuji nějaký čas na to, abych se nad tím pořádně zamyslel, ale myslím, že to rozhodně představuje důležitý precedens do budoucna – že jsou nastavena striktní pravidla.

Bude to pokračovat, dokud se nepoučíme z našich činů na trati. V mé minulosti podobné incidenty nebyly. Když vám takové věci projdou, je pak snadné v tom pokračovat.

Myslím, že všichni jezdci jedou hranu. Když jsme na vnitřku, každý jezdec, ať už v minulosti nebo současnosti, se bude snažit udržet svou pozici. Samozřejmě, že když jedete do zatáčky kolo na kolo a auto je stále vedle vás na vnější straně, tak musíte ustoupit a dát mu více prostoru.

Sdělil také, že existuje známé pravidlo, které říká, že nachází-li se pilot vepředu, zatáčka je jeho. Podle něj pak ten druhý jezdec musí ustoupit. Takto by měl fungovat respekt mezi závodníky na trati. Verstappen jej prý v tomto případě vytlačil z okruhu.

Dále se ještě Hamilton vyjádřil na svém twitterovém účtu. Zde zmiňuje, jaké měl obrovské štěstí, že zkrátka nepřišel o hlavu nebo neutrpěl vážnější zranění. A to především díky systému halo, který například v loňském roce zachránil život Romainu Grosjeanovi.

Přirozeně celá událost vyvolala řadu dohadů, a to zejména v obou fanouškovských táborech. Jedná se o tvrdý závodní incident? Může za to skutečně Verstappen? Najel do první a druhé zatáčky příliš agresivně nebo Hamilton přehání?

Je zřejmé, že boj o mistrovský titul se díky této kolizi rapidně vyostří. A to nejen na trati nebo v médiích.

Reklama

Oblíbené