Motorsport
Nový režim je tady! Kvalifikační sprint nabídl vzrušující souboje o pole position. Líbil se vám?
Zcela nový experiment ve formuli 1 je za námi! Po včerejší páteční kvalifikaci máme za sebou sobotní historicky první kvalifikační sprint.
Zdroj: Lars Baron, Getty Images / Red Bull Content Pool
Zcela nový experiment ve formuli 1 je za námi! Po včerejší páteční kvalifikaci máme za sebou sobotní historicky první kvalifikační sprint. Kdo v tomto sprintu získal pole position a který z favoritů se propadl až na samotný chvost startovního pole?
Nový režim. Tak lze s jistotou označit závodní víkend ve Velké Británii na tradičním okruhu Silverstone. Už včera jsme se dočkali nezvyklého zahájení závodního víkendu – poprvé na trať sice jezdci vyjeli v rámci nám dobře známého pátečního úvodního tréninku.
Namísto druhého tréninku nás však poté čekala páteční kvalifikace, jejíž průběh už všichni dobře známe. Nejdříve Q1, následovala Q2 a závěrečná třetí část kvalifikace, nebo-li Q3. Tato kvalifikace nám nicméně neurčila pořadí do nedělního závodu, nýbrž do sobotního kvalifikačního sprintu.
Ten byl na programu právě v sobotu. Fanoušci F2 nebo F3 už tento formát závodního víkendu dobře znají, pro svět F1 je to ale naprostá novinka. A co vlastně tento kvalifikační sprint přináší?
V první řadě to na závodní okruh a k televizním obrazovkám přilákalo mnohem více fanoušků. Kvalifikační sprint sledovalo v sobotu na okruhu přes 100 tisíc diváků! Tím, že byl sobotní sprint vypsán na 17 kol, šly veškeré strategie stranou a jezdci dali do závodění úplně všechno.
Nebyl totiž povinen žádný pit-stop, což nám vylučuje veškeré overcuty a undercuty a v neposlední řadě mají všichni piloti svobodnou volbu pneumatik nejen do kvalifikačního sprintu, ale i do nedělní Velké ceny.
Do prostředí F1 se také vrátily vítězné vavříny, které jsme ještě v 80. letech 20. století pravidelně viděli ve Velkých cenách. Později však byly odstraněny, a to z důvodu, že na kombinezách jezdců zakrývaly sponzory.
Pole position si v sobotním sprintu vyjel Max Verstappen, který zejména v prvních kolech svedl krásné souboje o vedoucí pozici s Lewisem Hamiltonem. Třetí dojel Valtteri Bottas, čtvrtý v neděli odstartuje Charles Leclerc se svým Ferrari.
Páté a šesté místo patří oběma McLarenům, skvělé sedmé místo nakonec pro sebe vyjoboval Fernando Alonso. Ten byl jedním ze čtveřice pilotů, kteří obuli pro kvalifikační sprint nejměkčí sadu pneumatik označené červenou barvou.
Za tuto odvahu tak byl odměněn sedmým místem. Ono závodní tempo Alpinu totiž není nikterak oslnivé, do toho připočtěme ještě fakt, že nejměkčí specifikace gum zkrátka vydrží několik málo kol, poté už je zapotřebí vyvinout skutečně spolehlivý výkon.
Velkou chybu vyrobil v pátém kole Sergio Pérez na Red Bullu, jenž se roztočil na výjezdu z esíčka v zatáčce Becketts a propadl se na devatenáctou příčku. Tým pak v posledním kole jeho vůz stáhl. Pérez tak do nedělního závodu odstartuje ze samotného chvostu startovního pole.
Jak tedy vypadá složení startovního pole pro Velkou cenu Velké Británie?
1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas, 4. Leclerc, 5. Norris, 6. Ricciardo, 7. Alonso, 8. Vettel, 9. Russell, 10. Ocon, 11. Sainz, 12. Gasly, 13. Räikkönen, 14. Stroll, 15. Giovinazzi, 16. Cunoda, 17. Latifi, 18. Schumacher, 19. Mazepin, 20. Pérez.
Zdroj: F1 Živě
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta