Spojte se s námi


Motorsport

Suverénní Red Bull, solidní výkon Ferrari či pódium Mercedesu. To byla Velká cena Štýrska

Za námi je již osmý závod mistrovství světa Formule 1, který spíše přinesl strategickou bitvu a spolehlivé výkony jezdců. Pochválit můžeme Ferrari nebo Landa Norrise. Velký boj se strhl o umístění ve středu pole.

Publikováno

dne

Za námi je již osmý závod mistrovství světa Formule 1, který spíše přinesl strategickou bitvu a spolehlivé výkony jezdců. Pochválit můžeme Ferrari nebo Landa Norrise. Velký boj se strhl o umístění ve středu pole. Jak Velká cena Štýrska dopadla?

Zdroj: Clive Rose, Getty Images / Red Bull Content Pool

První zatáčky po startu závodu si jednoznačně a zkušeně pohlídal Max Verstappen, který do Velké ceny Štýrska odstartoval z pole position. Nebyl to však ten pravý start na okruhu Red Bull Ring, kdyby v oné inkriminované třetí zatáčce nepřišla nějaká kolize či kontakt.

Do křížku se dostali hned tři piloti – Pierre Gasly, Charles Leclerc a Nicholas Latifi. Především první dva jmenovaní spolu svedli souboj už před nájezdem do zatáčky číslo 3, Leclerc si kvůli souboje poškodil přední přítlačné křídlo na svém Ferrari.

Gasly po souboji s Leclercem ještě ťukl do Latifiho na Williamsu, kterému způsobil defekt. Francouzský pilot ve službách Alpha Tauri si dokonce poškodil celkové zavěšení levého zadního kola a vzhledem k rozsáhlému poškození odstoupil již po prvním odjetém kole ze závodu.

Jezdec Ferrari, Leclerc, zase musel navštívit své mechaniky kvůli výměně předního křídla a propadl se tak až na osmnácté místo.

Hezký souboj spolu po startu svedli Sergio Pérez a Lando Norris. Právě druhý jmenovaný o svou třetí pozici na chvíli přišel, nicméně to Pérezovi dokázal vrátit a dostat se zpět na třetí příčku.

Skvěle vyjel do nedělního závodu také Norrisův týmový kolega Daniel Ricciardo, jenž po startu z třináctého místa povyskočil až na devátou příčku. Pěkný start předvedl také George Russell na Williamsu, který se po startu nacházel právě před australským pilotem ve službách McLarenu.

Během několika dalších kol Ricciardo na Russella začal tlačit a chybělo málo, aby se jedenatřicetiletý Australan posunul ještě o jednu příčku výše. V osmém kole jsme ovšem zaznamenali nemalý problém s rekuperačním systémem na jeho monopostu.

V důsledku toho ztratil Ricciardo čtyři pozice, než se tento problém podařilo opravit. No a o dvě kola později se se stejnými potížemi potkal Ricciardův stájový kolega Norris. Mladý a velmi talentovaný Brit „díky“ tomu přišel nejen o svou třetí pozici, nýbrž se propadl až na páté místo.

Ona totiž rekuperace energie na monopostu Formule 1 je spojenou nádobou s výkonem pohonné jednotky vozu. V momentě, kdy se formule „rozhodne“ harvestovat energii, tak není schopná dodat motoru plný výkon, tudíž i když jel Norris v tu chvíli na plný plyn, v útrobách jeho McLarenu zkrátka chyběla energie.

Naštěstí pro oba piloty McLarenu se podařilo tento problém vyřešit. Jedenadvacetiletý britský závodník podával v dalším průběhu závodu konstantní, solidní a velmi spolehlivý výkon.

Potíže s výkonem a pohonnou jednotkou měl také Russell se svým Williamsem, jenž byl ve 38. kole nucen z technických problémů odstoupit z Velké ceny Štýrska.

V okruhu osmadvacátém se Mercedesu a Valtterimu Bottasovi povedl undercut na Mexičana Péreze, finský pilot se díky tomu dostal na pódiové třetí místo. Navzdory všem predikcím předváděla slušnou jízdu stáj Ferrari.

Leclerc byl dokonce zvolen nejlepším pilotem dne, když se z osmnácté pozice dokázal umístit jako sedmý v konečném pořadí. Italské stáji vyšla parádně i taktika, kterou měl nastavenou Carlos Sainz.

Do boxu jej totiž povolali až ve 42. kole, Sainz tak odjel tři čtvrtiny závodu na středně měkkých pneumatikách! Šestadvacetiletý pilot Ferrari projel cílem jako šestý v pořadí.

Vítězství jde jednoznačně za Verstappenem, který na Red Bull Ringu vytvořil nový rekord. Díky zastávce Lewise Hamiltona dvě kola před koncem závodu (Hamilton zastavil u svých mechaniků pro staronové nejměkčí pneumatiky z důvodu ambicí na nejrychlejší kolo v závodě – pozn. red.) vyhrál Verstappen s náskokem 35 a 743 tisícin sekundy.

Jedná se o nejdelší časový rozdíl v historii okruhu mezi vítězem závodu a druhým místem.

Hamiltonovi se však zastávka vyplatila. K 18 bodům za druhé místo bere i extra mistrovský bod za nejrychlejší kolo v závodě. Sedminásobného mistra světa doplnil na stupních vítězů jeho týmový kolega Bottas.

Čtvrtý proťal cílovou pásku Pérez před pátým Norrisem a oběma jezdci Ferrari. Osmé místo patří Lanci Strollovi, devátý dojel Fernando Alonso a poslední bod za desáté místo náleží Yúkimu Tsunodovi na voze Alpha Tauri.

Slušný výsledek zaznamenal ve Velké ceně Štýrska také Kimi Räikkönen se svou Alfou Romeo, za ním dojel na dvanáctém místě Sebastian Vettel. Až třináctý dojel Ricciardo před Estebanem Oconem.

Patnáctým ve výsledkové listině je Antonio Giovinazzi, šestnáctá příčka patří Micku Schumacherovi na voze Haas, sedmnáctý skončil Latifi. Startovní pole poté uzavřel Nikita Mazepin.

Zdroj: F1 Živě

Reklama

Oblíbené