Spojte se s námi


Motorsport

Shrnutí první třetiny sezony F1: chyby Mercedesu, boj o konstruktéry i o mistrovský titul

Je za námi první sedmička závodů letošní sezony Formule 1 a kdo čekal nudný rok, šeredně se spletl. V souboji o titul se ve skvělých soubojích potkává Max Verstappen a Lewis Hamilton, stejně jako celé týmy Red Bullu a Mercedesu, za které piloti jezdí.

Publikováno

dne

Je za námi první sedmička závodů letošní sezony Formule 1 a kdo čekal nudný rok, šeredně se spletl. V souboji o titul se ve skvělých soubojích potkává Max Verstappen a Lewis Hamilton, stejně jako celé týmy Red Bullu a Mercedesu, za které piloti jezdí. Bojuje se ale i jinde. A často se jde i mimo závodní dráhu.

Zdroj: Bryn Lennon, Red Bull Content Pool, Getty Images

Nejprve se ale pojďme podívat na to, co se zatím v královně motorsportu odehrálo. Již v prvním závodě sezony se ve strhujícím závodě dostal divákům kýžený dramatický efekt. Max Verstappen v předposledním kole předjel Lewise Hamiltona, ale kvůli traťovým limitům musel svou pozici vrátit a Brit tak nakonec vyhrál.

Druhý závod už přinesl vítězství Red Bullu a Maxe Verstappena, čímž se oba jezdci prakticky vyrovnali. V následujících kapitolách, které letošní sezona napsala v Portugalsku a Španělsku vítězila hlavně skvělá strategie Mercedesu. Hamilton šel do pátého závodu, konaném v Monaku, s pěkným náskokem.

Ale právě v ulicích monackého knížectví o něj přišel. Red Bully šlapaly v ulicích města i v Baku, kde si pro druhé vítězství v řadě měl dojet právě Verstappen. Ten o něj ovšem přišel pět kol před koncem a nebýt Hamiltonovy chyby při restartu, nebyl by na prvním místě bodového hodnocení příliš dlouho.

Poslední závod byl dokonalou odplatou Red Bullu za Španělsko, když druhá zastávka v boxech pro měkčí sadu gum přinesla Maxovi Verstappenovi vítězství. Aktuálně tak Verstappen vede o 12 bodů šampionát před Lewisem Hamiltonem, třetí je pak Sergio Perez, který v Red Bullu už vyhrál jednu Velkou cenu a je po dlouhé době tou týmovou dvojkou, kterou RB potřeboval.

Nejen oba jezdci, ale také šéfové týmu Chistian Horner z Red Bullu a Toto Wolff z Mercedesu se neustále popichují, obviňují a podobně. Tématem byla hlavně přítlačná křídla, která svou flexibilitou mírně obcházela pravidla. Nakonec to skončilo pouze přísnějšími testy na zadní křídla, která jsou typická právě pro Red Bull. Válka i mimo monoposty rozhodně bude dále pokračovat.  

Formule 1 ale rozhodně není letos jen o souboji Hamilton x Verstappen. Třetí místo v poháru konstruktérů je aktuálně hlavním terčem Ferrari a McLarenu. V týmu z Maranella je problém hlavně se závodním tempem, což se potvrdilo hlavně naposledy ve Francii, kde Charles Leclerc i Carlos Sainz dojeli za body.

V oranžovém monopostu McLarenu letos zatím září Lando Norris, který v každém odjetém závodě bodoval. Jeho týmový kolega Daniel Ricciardo se zatím s monopostem dost sžívá, ale i tak již dokázal přivést cenné body. Zatím je McLaren se 110 body třetí, Ferrari na místě čtvrtém ztrácí 16 bodů.

Na pátém místě je celkem překvapivě tým Alpha Tauri, za který řádí Pierre Gasly. Nicméně i druhý italský tým v poli se musí bránit před nátlakem soupeřů. Aston Martin, který je šestý pouze o 5 bodů, se začíná pomalu zvedat a mohl by tak kousat v průběhu další šestnáctky závodů. S mírným odstupem je v boji ještě Alpine, kterému se daří trochu jako na houpačce.

Na posledních třech místech jsou podle předpokladů Alfa Romeo, která získala po jednom bodu v Monaku a Baku, a Williams a Haas, kteří jsou bez bodů celkem očekávaně. Stejně tak dvojice jezdců v obou týmech (Russell s Latifim ve Williamsu a Mazepin se Schumacherem v Haasu) jsou jedinými jezdci bez bodů v letošním šampionátu.

Jak to bude vypadat po další třetině sezony, to je nyní ještě ve hvězdách. Jestli ale tato třetina tvořená osmi závody bude stejně atraktivní jako ta první, tak se máme na co těšit.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené