Spojte se s námi


Motorsport

Závod ve znamení plamenů a katastrofální kolize, to byla bláznivá GP Bahrajnu

Nejen fanouškům Formule 1 jistě zatrnulo při pohledu na kolidující vůz Romaina Grosjeana, který následně strávil několik hrůzostrašných vteřin v plamenech. V Bahrajnu se toho dělo ale mnohem více, nejednalo se totiž o jediný oheň na trati!

Publikováno

dne

Nejen fanouškům Formule 1 jistě zatrnulo při pohledu na kolidující vůz Romaina Grosjeana, který následně strávil několik hrůzostrašných vteřin v plamenech. V Bahrajnu se toho dělo ale mnohem více, nejednalo se totiž o jediný oheň na trati!

Zdroj: twitter.com

Bahrain International Circuit je světu Formule 1 známý od roku 2004, kdy se na tomto okruhu jelo poprvé. Nedělní závod však nepochybně vejde do dějin, a to především kvůli hrůzostrašné nehodě Romaina Grosjeana.

Sergio Pérez před nedělním závodem podotknul, že dle jeho názoru nemá z několika důvodů pořadí v kvalifikaci kýženou váhu. První řadu pro sebe vybojovaly Mercedesy, druhou Red Bully, pátý startoval již zmíněný Sergio Pérez. Za ním na startovním roštu stály oba Renaulty a na deváté pozici mezi oběma vozy Alpha Tauri startoval Lando Norris.

Už v prvním kole se však diváci u televizních obrazovek „dočkali“ děsivého momentu. Romain Grosjean totiž vedle sebe neviděl jedoucího Daniila Kvyata, došlo ke kontaktu a francouzský pilot ve zhruba 200kilometrové rychlosti narazil do svodidel. Jeho Haas byl silou nárazu doslova rozervaný, ba co hůř – jeho formule začala masivně hořet!

Sto litrů paliva rázem vzplanulo a Grosjean měl jen pár okamžiků na to dostat se z ohně pryč, což se mu naštěstí podařilo. Hovořit o štěstí můžeme také v souvislosti s Romainovým zdravotním stavem. Podle posledních informací to totiž nevypadá na žádnou zlomeninu, pilot utrpěl „pouze“ lehké popáleniny na končetinách a má naražená žebra.

Přejme mu tak brzké uzdravení. Závod byl v tom okamžiku rázem zastaven za použitím červených vlajek. Kvůli opravám a odklízení nečistot z tratě jsme si takřka hodinu museli počkat na restart závodu.

Zdroj: twitter.com

Ten proběhl z pevných pozic v pořadí, v jakém piloti zajeli do boxu po zastavení závodu. První desítka vypadala následovně – Hamilton, Verstappen, Pérez, Bottas, Albon, Ricciardo, Norris, Ocon, Gasly, Vettel.

Velmi zle odstartoval Bottas. Finský pilot v útrobách Mercedesu nejenže přišel o svou druhou pozici, najel také zřejmě na úlomek křídla nějakého z ostatních vozů a pro potencionální defekt pneumatiky zajel později do boxů.

Krátce po restartu jsme byli svědky další kolize. Byl u toho opět Daniil Kvyat, který katapultoval do vzduchu Racing Point Lance Strolla. Jeho formule se otočila tzv. „na střechu“ a kanadský závodník se velmi obtížně dostával ven.

V průběhu závodu byl prohřešek ruského pilota Kvyata potrestán desetisekundovou penalizací. Poněkud zajímavým faktem v tuto chvíli bylo, že jsme za hodinu a půl neviděli ani jedno celé dokončené kolo, na trať totiž vyjel Safety car.

Ten své působení na dráze ukončil v osmém kole a konečně se mohlo závodit. Díky zhuštěnému středu pole se na závodním okruhu odehrávaly krásné a ostré bitvy. Carlos Sainz odvážně překonal Ricciarda, Norris si zase bravůrně poradil s Estebanem Oconem.

Ostrý souboj spolu předvedli Charles Leclerc a Španěl Sainz. Právě Leclerca si vzápětí podal i Ricciardo na Renaultu. Smutný příběh Ferrari zkrátka nebere konce, velmi frustrovaný byl v rádiové komunikaci Sebastian Vettel, který doslova řekl, že je auto zcela neříditelné.

Skvělé závodní tempo prokazovaly McLareny. Lando Norris se v dalších kolech posunul až na páté místo, jeho týmový kolega Sainz zase neměl ve vzájemném souboji s oběma Renaulty větší potíže.

Struktura pořadí se jakž takž po polovině závodu ustálila, po 40. kole bylo pořadí první desítky následující: Hamilton, Verstappen, Pérez, Albon, Gasly, Norris, Sainz, Ricciardo, Ocon, Bottas.

Pořadím o dvě příčky dolů klesl Pierre Gasly. Na jeho starých pneumatikách už ztratil téměř veškerou přilnavost, a právě Norris se Sainzem jej předjeli bez větších potíží.

Pro druhé stupně vítězů v řadě jel Sergio Pérez, jenže dvě kola před koncem se na jeho Racing Pointu objevily problémy s pohonnou jednotkou. Celá situace následně vygradovala ohněm na zádi jeho formule a Mexičan byl nucen svůj vůz ihned odstavit!

Zdroj: Formula1.com

Tato poslední dvě kola byla dojeta za Safety carem. Ani druhý vůz stáje Racing Point závod nedokončil – po Strollovi také vypadl již výše zmíněný Pérez. Grosjeanův kolega Kevin Magnussen závod sice dokončil, ovšem na posledním 17. místě před oběma vozy Alfy Romeo.

Noční můra pokračuje u Ferrari – Vettel proťal cílovou čáru na pozici číslo třináct, Leclerc skončil desátý s pouhým jediným bodem. Naopak pro hezký výsledek si dojel George Russell na Williamsu.

Špatný výsledek zaznamenal Valtteri Bottas, ten i díky smůle dokončil závod na osmé příčce, když se alespoň vtlačil mezi dvojici Ricciardo – Ocon na Renaultu. Parádní výsledek zaznamenali a na velmi důležité body dosáhli jezdci Mclarenu. Norris se může radovat ze čtvrtého místa, Carlos Sainz z pátého.

Poprvé v sézoně jsme také viděli oba piloty Red Bullu vedle sebe na stupních vítězů. Alex Albon se díky odstoupení Péreze posunul na třetí místo, druhou pozici uhájil Verstappen. Právě mladý Nizozemec ve službách Red Bullu v pozávodním rozhovoru podotkl, že druhé místo je to nejlepší, na jaké momentálně může dostáhnout.

Netřeba zmiňovat, že velmi šťastným za svůj výsledek byl Alex Albon, jenž stále u rakouské stáje bojuje o místo pro příští sezónu. Závodu zcela jasně dominoval Lewis Hamilton a po zásluze ve Velké ceně Bahrajnu zvítězil.

„Měl jsem výtečný start, předvedli jsme perfektní strategii a díky této poctivé práci je z toho výsledek, jako dnes,“ poznamenal v rozhovoru Lewis Hamilton. Britský pilot odpovídal také na otázku týkající se startu samotné Grand Prix.

„Bylo velmi šokující tohle vidět, právě v tento moment si uvědomíte, jakým nebezpečným sportem Formule 1 je a je třeba tento fakt respektovat. Musíme být nesmírně vděční systému Halo. Je jisté, že bude celá tato záležitost vyšetřována a všechny okolo čeká v této souvislosti hodně práce.“

V tomhle ohledu nezbývá, než s Hamiltonem souhlasit. Piloti velmi často tlačí až na samotný limit a je na místě říci, že Grosjeanovi systém Halo dnes zachránil život.

Zdroje: F1 živě, twitter.com

Reklama

Oblíbené