Spojte se s námi


Motorsport

Ohlédnutí za Grand Prix Portugalska. Okruh Portimao napověděl mnohé

Hamiltonovo překonání světového rekordu, Vettelovo trápení či Albonův konec u Red Bullu? Tento závodní víkend opravdu napověděl a zodpověděl na mnohé otázky. Některé z nich si v tomto článku zodpovíme.

Publikováno

dne

Hamiltonovo překonání světového rekordu, Vettelovo trápení či Albonův konec u Red Bullu? Tento závodní víkend opravdu napověděl a zodpověděl na mnohé otázky. Některé z nich si v tomto článku zodpovíme a samozřejmě také připomeneme to nejdůležitější z nedělní Grand Prix.

Zdroj: twitter.com

V neděli se na portugalském okruhu Portimao konal další závod letošní sezóny Formule 1. Nejen na závodní dráze se děly věci, po tomto závodě máme totiž jasno hned v několika dalších otázkách, co se týče budoucnosti jednotlivých jezdců, týmů a rekordů.

NĚCO K ZÁVODNÍMU VÍKENDU

Na okruhu Portimao se týmy potýkali s velkou neznámou. V průběhu celého víkendu se inženýři a samotní jezdci takřka seznamovali s touto tratí. Díky nízkým teplotám, změnám v povětrnostních podmínkách, struktury okruhu a velké práce s pneumatikami zavládl v prvních kolech chaos.

Nejlépe odstartovali jezdci, kteří závod začínali na měkké směsi. Právě to vyšvihlo Carlose Sainze až do čela závodu. Piloti, kteří odstartovali na střední tvrdosti nebyli schopni během zaváděcího kola dostatečně zahřát pneumatiky a propadli se pořadím dolů. Konkrétně Hamilton s Bottasem po startu výrazně ztratili.

Piloty McLarenu však start vynesl na první a čtvrté místo. Kimi Räikkönen dokonce získal deset pozic na startu a vyšvihl se až na šesté místo! V průběhu dalších kol se však pneumatiky střední tvrdosti podařilo zahřát a Mercedesy tak své první dvě pozice dokázali získat zpět. Naopak měkké pneumatiky začaly brzy ztrácet výkonnost.

Závodní tempo se poté vcelku ustálilo. V 18. kole na výjezdu z první zatáčky zavřel Stroll Landa Norrise na McLarenu, čímž způsobil nehodu a Norrise připravil o potencionální dobrý výsledek. Stejnou záležitost řešil Stroll už v tréninku, kdy takto kolidoval s Maxem Verstappenem. Lance Stroll nejenže se nepoučil, nýbrž dokonce ignoroval varování v podobě černobílé vlajky, načež ho stihl časový trest v celkové výši deseti sekund.

V 54. kole poté svůj vůz odstavil v boxech. Výhru po odjetých 66 kolech slavil Lewis Hamilton, druhé místo obsadil Bottas, třetí dojel Verstappen. Za ním se ztrátou jedné minuty a pěti vteřin proťal cílovou pásku Charles Leclerc. Skvělý výsledek zaznamenal Pierre Gasly na voze Alpha Tauri, jenž se umístil na páté pozici. Sainz dojel šestý, když ještě v posledním kole předjel sedmého Sergia Péreze.

Závod příliš nesvědčil Renaultům. Ocon skončil osmý, Ricciardo devátý. Poslední bod za desáté místo získal Sebastian Vettel, který tímto odsunul na mimo bodovanou jedenáctou pozici Räikkönena. Již výše zmíněný Norris dojel třináctý za Alexandrem Albonem. Dobrý výsledek zaznamenal také George Russell, který se svým Williamsem dojel za McLarenem Landa Norrise.

NOVÝ SVĚTOVÝ REKORD

Lewis Hamilton touto 92. výhrou v kariéře vytvořil nový světový rekord v počtu vítězství, čímž překonal rekord Michaela Schumachera. „Přestup do Mercedesu byl pro mě tehdy osudovým okamžikem, nyní můžu pouze poděkovat všem, kteří na této cestě kráčeli po mém boku, zejména tedy Petronasu a samotnému Mercedesu,“ řekl Hamilton v pozávodním rozhovoru.

Nutno podotknout, že dominance Mercedesu je v posledních letech vskutku drtivá a rekord je po zásluze překonán. Faktem zůstává, že ačkoliv nemá Lewis s Mercedesem podepsanou novou smlouvu, jeho odchodu nic nenasvědčuje a dá se říci, že je to jen otázkou času.

Hamilton se zároveň nechal slyšet, že nehodlá podepisovat novou lukrativní smlouvu právě v době, kdy spousta lidí přichází o práci.

POKRAČUJÍCÍ VETTELOVO TRÁPENÍ

Kdo si však tuto sezónu zjevně příliš neužívá je čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Toho totiž Ferrari odstřihlo od vývoje nového vozu a důležitých konferencí ohledně vlastností vozu. Ačkoliv Binotto odmítá konspirace o rozdílných podmínkách a tvrdí, že mají oba vozy naprosto stejné, srovnání výkonů obou pilotů je určitě k zamyšleníhodné.

Například v rádiové komunikace v průběhu sobotní kvalifikace na nedělní závod Vettel týmu sděloval, že nemá pneumatiky na kvalifikaci vůbec připraveny, nedokázal je pro potřebný výkon vůbec zahřát. „Není to jen porážka, je to jako jiná liga. Zkouším vše, co můžu. Myslím, že kola, která jezdím, ačkoliv jsem s nimi spokojen, jsou stále příliš pomalá. V tuto chvíli nemohu dělat více než vzít, co je ve mně.“

ALBONOVA VÝKONNOST

Konec příběhu. To zřejmě za chvíli čeká Alexandra Albona. Red Bull už mu totiž takzvaně položil nůž na krk. Po dlouhém bránění ze strany samotného Hornera už zkrátka Red Bull musí přiznat, že na to Alex momentálně nemá. Již několikrát se nacházel ve stejné situaci a se stejnými podmínkami s Maxem Verstappenem. Tento a příští závod má o jeho působení u Red Bullu definitivně rozhodnout.

Vzhledem k tomu, že na svého týmové kolegu ztrácí stále přes půl sekundy bude konec pravděpodobně nevyhnutelný. V Portugalsku se v závodě držel na středu pole, dojel dokonce až dvanáctý mimo bodované pozice.

HISTORICKÉ OKRUHY

Tato zajímavá, leč velmi netradiční sezóna nám dosud přinesla okruhy, na kterých se za normálních okolností už nezávodí. Mnozí experti a fanoušci F1 to však vnímají jako velké pozitivum. Zejména Portimao, Nürburgring či Imola, která nás čeká již tento víkend, jsou parádní okruhy.

Bylo by tedy skvělé, kdybychom je znovu viděli v kalendáři Formule 1. V následujících měsících uvidíme, jak to s jejich zasazením do kalendáře nakonec dopadne. Fanoušci by například rádi viděli figurovat v kalendáři již zmíněný Nürburgring namísto nudné GP Ruska na okruhu v Soči.

Zdroj: F1 živě, F1 sports.cz, Twitter.com

Reklama

Oblíbené