Spojte se s námi


Ostatní

Dominance Mercedesu nebo velké drama u Red Bullu: To byla Velká cena Maďarska 2020

Publikováno

dne

Po dvou závodech na rakouském a štýrském Red Bull Ringu se veškeré dění Formule 1 přesunulo na maďarský Hungaroring. Závod zcela jednoznačně ovládl Lewis Hamilton a potvrdil tak naprostou dominanci Mercedesu.

Zdroj: autoweek.com

Alonsovo první vítězství ve Formuli 1, Ricciardovo ohromující vítězství v roce 2014 nebo šílený závod v roce 2006, jehož králem se stal Jenson Button na voze Honda. Na okruhu Hungaroring se toho napříč celou jeho historií odehrálo nebývale mnoho. Jedná se o jeden z nejzajímavějších závodů v celém kalendáři F1.

Ten letošní nabídl jisté drama už před samotným startem Velké ceny. Max Verstappen totiž při cestě na startovní rošt nezvládl řízení na mokré stopě a skončil v bariéře z pneumatik. Značně si poškodil zavěšení kol a utrhl přední spoiler.

Jeho mechanici však předvedli impozantní výkon a za několik málo minut vůz na start této Velké ceny dokázali připravit. Hamilton, Bottas, Stroll, Pérez, Vettel, Leclerc, Verstappen, Norris, Sainz, Gasly – Tak vypadala první desítka na startovním roštu.

Právě Mercedes v přibývajících závodech jen potvrzuje svou dominanci a doslova si jedou svou vlastní soutěž. Lewis Hamilton nejenže získal pole position, překonal ale také kvalifikační rekord tratě v čase 1:13:447.

Velmi smolným se stal start závodu pro Valtteriho Bottase. Fin totiž vyjel o malou chvíli dříve a pokud by v jízdě pokračoval a vůz nezastavil, výrazně by se provinil vůči pravidlům.

Po následném odpíchnutí ze své startovní pozice se z druhého místa propadl až na pozici číslo 6. „Na mokru jsem reagoval příliš brzo, vyrazil vpřed, zastavil auto a hodně ztratil. Po celý závod jsem tuhle chybu napravoval.

Kdo se však pětisekundové penalizaci nevyhnul, to byl Kimi Räikkönen. Jeho auto na startu totiž nestálo na své pozici. Skvěle naopak odstartoval Max Verstappen. Z levé strany prosvištěl kolem svých soupeřů a dostal se na skvělé třetí místo!

V prvních kolech trať velmi rychle vysychala – během závodního víkendu totiž značně pršelo. Piloti tak byli nuceni zajet už ve třetím kole do boxů pro pneumatiky do sucha.

Tyto manévry velmi zamíchaly pořadím. Velmi vysoko to však vyneslo tým Haas, který zastavil své jezdce už v zaváděcím kole. Leckdo by si pomyslel, že zastávky v boxech nejsou nikterak složitou procedurou. To zjevně neplatí pro stáj Williams.

Pětisekundovou penalizaci si totiž vykoledoval i Nicholas Latifi, respektive tým Williams, který Latifiho vypustil v boxové uličce přímo do jízdy Carlosi Sainzovi. Výsledek – Sainz už nebyl schopen situaci zachránit a svým předním křídlem Latifimu poškodil levé zadní kolo. Williams je v závodním režimu absolutně nekonkurenceschopným týmem a jejich trápení pokračuje.

To dokládá i školácká chyba Latifiho ze 43. kola, kdy se v zatáčce číslo pět ocitl v hodinách. Zklamáním byl i dnešní výkon vozů Alpha Tauri. Pierre Gasly totiž před závodem nasadil nové komponenty pohonné jednotky. Vydržely však pouhých 17 kol, poté se z jeho vozu začalo kouřit a Gasly musel ze závodu odstoupit.

V letošní Velké ceně Maďarska prožil svůj menší návrat do reality McLaren. Tomu technicky velmi náročný Hungaroring příliš neseděl. Sainz dojel na deváté pozici, Lando Norris dokonce nebodoval. McLaren ovšem hodně ztratil právě v prvních kolech při výměně pneumatik.

S ohledem na kvalifikační výkony se dal předpokládat i neuspokojivý výkon pro stáj z Maranella. Sebastian Vettel sice dojel na slušné šesté pozici, Charles Leclerc se ale v průběhu závodu nepěkně propadal pořadím dolů. Nakonec své účinkování v této Grand Prix zakončil na pozici číslo 11.

Kdo se ale solidně probojoval vpřed byl Alex Albon. Právě on na samém konci závodu předjel Sebastiana Vettela a získal deset bodů za páté místo. Svůj standart si udržel Racing Point – Stroll dojel čtvrtý, Pérez sedmý.

V průběhu závodu se bohužel opět ukázalo, jak moc zle na tom je tým Haas. Ano, Magnussen sice získal první bod, Grosjean se ale propadl až na příčku šestnáctou! Výhoda z prvních kol, kdy se jezdci Haasu nacházeli na třetím a čtvrtém místě byla v závodním tempu rázem pryč.

Sluší se zmínit i výkon Daniela Ricciarda. 31letý Australan startoval jedenáctý, Velkou cenu Maďarska však zakončil na osmém místě. Nejlepším jezdcem závodu byl fanoušky zvolen Max Verstappen na voze Red Bull.

22letý Holanďan se umístil druhý za vítězem závodu Lewisem Hamiltonem a v závěru ještě odolal nátlaku ze strany Valtteriho Bottase, který chtěl získat svou druhou pozici nazpět.

„Mechanici odvedli během několika málo minut skvělou práci. Ani vlastně nevím, jak to dokázali. Druhé místo je pro mě vzhledem ke všem okolnostem velkým vítězstvím“, prohlásil Max v pozávodním rozhovoru.

Naprostou dominanci zde potvrdil právě Mercedes. Jak už je výše zmíněno, Hamilton zde překonal kvalifikační rekord okruhu a v závěru ještě sebral svému týmovému kolegovi nejrychlejší kolo v závodě.

Lewis na Hungaroringu také oslavil své 86. vítězství v kariéře a zbývá mu pouze pět vítězství k dorovnání počtu prvenství Michaela Schumachera. Lewis Hamilton však včerejší výhrou už jeden rekord dorovnal – Hamilton zde vyhrál po osmé a vyrovnal tak Schumacherův rekord v počtu vítězství v jedné Grand Prix.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené