Spojte se s námi


Chance Liga

Buzerace? Fanoušci Baníku nebyli na stadionu, přesto klub čelí disciplinárnímu řízení

Publikováno

dne

Elity zdejšího fotbalu opět bojují za zničení fanouškovské kultury v Čechách, na Moravě i ve Slezsku. A že se vskutku činí! V komuniké z jednání Disciplinární komise totiž stojí, že bylo zahájeno disciplinární řízení s Baníkem Ostrava kvůli nesportovnímu chování jeho fanoušků. Proč a jak je to možné?

banik ostrava fanousci zdroj fcb.cz
Zdroj: fcb.cz

Že je s Baníkem zahájeno disciplinární řízení kvůli fanouškům, to není poprvé a určitě ani naposled. Nicméně nyní to působí již téměř jako buzerace a rozhodně by bylo zajímavé si vyslechnout argumenty, proč tomu tak je.

Co se vlastně stalo? O víkendu hráli Ostravané ve Zlíně. Odepírat fanouškům slezského celku podporování milovaného klubu však nikdo nemůže, a tak vyrazili přímo na místo činu. Do Baťova města. Ale…

Ještě před zápasem byli varováni, že jsou připraveny bezpečnostní složky a že tzv. „tribuna chudých“, tedy svah u stadionu, z nějž je možné sledovat dění na hřišti, bude nedostupný a že si majitelé nemovitostí nepřejí, aby tam někdo chodil fandit.

Už to působilo jako buzerace seshora. Nicméně vše proběhlo poměrně v poklidu, bez komplikací. Na stadion nikdo nešel, zkrátka se nic moc nedělo. Jen si mimo stadion Chachaři neodpustili využít nějakou tu pyrotechniku.

A právě proto nyní Baník čelí disciplinárnímu řízení. Jenomže to má trochu háček. V Disciplinárním řádu FAČR se sice píše o nesportovním chování fanoušků, za nějž může Disciplinární komise klub potrestat. Jenomže ve všech případech se jedná o dění na stadionu.

Co se pak týká trestů za pyrotechniku, tak ty mají přijít pouze v případě, že ji fanoušci použijí či vnesou do sektoru či prostoru hostí a platí to v rámci stadionu, nikoliv mimo něj. Jestliže by to tedy někdo měl řešit, pak příslušníci bezpečnostních složek, ne Disciplinární komise.

Nicméně ze stran DK se jedná pouze o další pokus boje s větrnými mlýny a začíná to působit až trochu směšně, stejně jako to začíná být až příliš okaté.

Použitý zdroj: Twitter

Reklama

Oblíbené