Spojte se s námi


Hokej

Extraliga rekordně táhne! Poprvé v historii ji navštívilo přes 2 miliony diváků. Roli hraje přímý sestup i faktor Jágr

Publikováno

dne

Právě probíhající sezona Extraligy je výjimečná. Jednak díky znovuzavedení přímého sestupu, díky němuž je o co hrát i ve spodní části tabulky, ale také díky Jaromíru Jágrovi či utkání Litvínova se Spartou na stadionu v Drážďanech. Všechny tyto faktory přispěly k tomu, že zdejší nejvyšší hokejovou soutěž navštívilo poprvé v historii přes 2 miliony diváků. A to ještě dvě kola před koncem základní části!

Zdroj: rytirikladno.cz

Dvě kola před koncem základní části Tipsport Extraligy dosáhla celková návštěvnost soutěže 2 004 431 diváků. To činí průměr 5 727 fanoušků na zápas. Jedná se tak o ligový rekord, když byla překonána návštěvnost z ročníku 2017/18, jež činila 1 985 460 diváků. A to se ještě stávající čísla vylepší!

Dalším rekordem jest, že se Sparta s vysokou pravděpodobností stane prvním týmem, jehož průměrná návštěvnost v sezoně se udrží nad desetitisícovou hranicí. Doposud rekord v průměrné návštěvnosti držely Pardubice – v sezoně 2008/09 chodilo na Dynamo 9 116 fanoušků. Nyní mají Pražané průměr 10 406 diváků.

Jedná se přitom o skvělé číslo. Jen šest týmů v Evropě se během minulé sezony mohlo chlubit vyšší než desetitisícovou průměrnou návštěvností. Sparta se navíc podílela i na rekordní návštěvnosti v rámci jednoho utkání v Extralize, když s Litvínovem odehrála utkání pod širým nebem v Drážďanech. Na zápas přišlo 32 009 lidí.

Hned tři čtvrtiny extraligových klubů potvrdilo meziroční nárůst návštěvnosti. Podílí se na tom několik výše zmíněných faktorů. V první řadě je nutno vyzdvihnout přínos Jaromíra Jágra, který vyprodával arény napříč celou Českou republikou. V řadě druhé vyrovnaný boj o udržení se v lize. Tři z posledních 4 týmů mají 60 bodů, poslední Kladno má bodů 57. Rozhodovat se tedy bude zřejmě až v posledním kole. Přímý sestup tak zajišťuje skvělé drama!

Je tu však ještě jedna věc, která hraje roli. „V klubech věnují fanouškům mnohem větší pozornost než dříve. A jak je z návštěvnosti patrné, investice do zázemí stadiónů, marketingu a komunikace, aktivity na sociálních sítích, stejně jako různé doprovodné, charitativní nebo vzpomínkové akce se jim vyplácejí,“ nechal se slyšet Tomáš Král, prezident hokejového svazu.

Reklama

Oblíbené